Böcker, bönner och (kaffe)bönor.

Godmorgon! Lördagmorgon, klockan är snart halv elva och jag är redo för några timmars intensivt pluggande! Och vet ni, jag gillar det. Igårkväll när jag var på väg att gå och lägga mig så råkade jag kasta en blick på den nyaste kurslitteraturboken, som jag fått hem i brevlådan, och då riktigt längtade jag tills idag eftersom jag visste att jag skulle få sätta tänderna i den på riktigt. Sjukt va? Får se hur många veckor det varar men förhoppningsvis är det ett tecken på att jag valt rätt utbildning och dessutom vid rätt tillfälle. Så det är ungefär vad jag ska ägna dagen åt! Jag tror dock att jag behöver lite koffein i systemet innan jag kan sätta igång på riktigt...

Ibland tror jag att bönder är ett släkte som antingen totalt saknar respekt för folk runtomkring eller så bara antar de att man har exakt samma dygnsrytm som de själva har. Igårkväll, sisådär runt tio-tiden, så började en traktor plöja fältet på andra sidan vägen från vårt hus (i runda slängar en fyra-fem meter från husgaveln). Klockan tio en fredagkväll. Och inte nog med det, imorse var han tillbaka på samma fält runt åtta-snåret. Hallå?! Jag kan ta att han plöjer åtta på morgonen, men klockan tio på kvällen?! Det hade väl varit snäppet värre om det var mitt i veckan antar jag men ändå.

Nej, nu får jag nog pallra mig till kaffekokaren och ladda den annars så kommer jag aldrig att komma igång. Ha en bra dag!




Dagens låt: Drive My Car - The Beatles

Åsikter?
Författare: Anonym

jag saknar dina uppdateringar. var är du?:(

2009-10-01 @ 12:21:31

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0