We're breaking free.

Hejsan, hoppsan. Det var visst ett tag sen sist? Det blir visst så när man är för upptagen av livet men jag insåg just precis, när jag drog upp persiennerna i fönstret ut mot vägen, att det har blivit höst väldigt fort och att det faktiskt är höst på riktigt nu. Det är inte bara höst för att skolan har börjat, och då ska det vara höst enligt mig, eller för att semesterveckorna är slut. Nej, nu är det höst för att det är oktober, det regnar och stormar, man kan tända ljus på rummet utan att temperaturen stiger till 40 C, man måste ha tjock jacka på sig när man går ut, glasögonen immar igen när man kommer inomhus efter att ha varit ute en stund, solen har inte gått upp när man vaknar och har redan gått ner när man går och lägger sig, man kan börja läsa mörka, läskiga böcker och skapa rätt stämning (lite svårt med strålande solsken ute kanske..) osv. I could go on forever! Hösten är härlig och man har så många mysiga månader framför sig, halloween och julen är inte alltför långt borta heller.

Har redan varit uppe en timme eller två, trots att det är söndag. Ska alldeles strax sätta igång och baka kanelbullar parallellt med att läsa kursböcker. Har tusen andra saker att göra också som jag inte hann igår men det fixar sig. Upptäckte (nästan försent) att nyaste säsongen av Bondi Rescue maraton-visades och kastade mig framför tv:n och sen blev det inte mycket mer gjort igår. Höm.

Idag kommer det vara kaos i byn ett antal timmar medan det är barnmarknad i den gamla skolan. Svårframkomligt med bilar parkerade längs ena sidan av vägen (som redan är smal som den är), stora folkmassor och, antagligen, en och annan överkörd katt eller hare. Nu kanske jag överdriver lite, men inte så mycket.

Nu till baket! So long.




Dagens låt: Jag kommer inte på någon? Hade egentligen tänkt ta 'In The Summertime' av Thirsty Merc av livräddarskäl (yumyum!) men det kändes inte riktigt passande med tanke på innehållet i dagens inlägg, hahahaha. Så det får la va då.


Åsikter?
Författare: Sarah

Oj Malen! Jag har helt missat att du börjat blogga här igen :-D spännande! Ditt twittrande räckte inte riktigt åt mig ;-) Som svar på din fråga så jobbar jag till halv åtta på fredag kväll men om du inte tycker det är för sent kan vi väl ses ändå och ta en mysig kvällsfika och bara prata lite, kanske se på en film? :-) <3

2009-10-06 @ 18:33:55
URL: http://randigbordsduk.blogg.se/
Författare: Emma

Jag ser fram emot fler blogginlägg :D

2009-10-11 @ 23:08:37

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0