090324

Förstår ni hur besviken jag var imorse när jag vaknade och såg att det snöade?! Jag är hemskt trött på vinter, kalla vindar och nederbörd. Jag vill kunna ha snygga kläder på mig utan att behöva dölja dom under en stor, säckig vinterjacka. Och solglasögon! Nu har ju visserligen solen tittat fram och himlen är mer blå än grå men det blåser lika kallt som det brinner varmt i helvetet = jag vägrar att gå utanför dörren idag.

Men jag har fått gjort saker! Praktikplats, i princip, fixad på förskola här i närheten och det är bara detaljerna som ska ses över. Anställningsintervju nästa vecka, sista jobbdagen på måndagen nästa vecka och jag har nästan skickat in min högskoleansökan.
När det gäller det sistnämnda så har det vållat mig mer brydderier än vad man kunde tro att det skulle göra. Problemet för min del har varit andra- och tredjehandsvalen. För ifall jag nu inte kommer in på lärarhögskolan så vill jag ändå börja läsa till hösten och då gärna någon kurs som är barn och/eller pedagogikrelaterad. Det finns ju en del att välja på inom det området men jag har lyckats få ner det till några stycken nu så planen är att ha ansökan inne innan veckans slut. Jag ger mig själv en klapp på axeln för det.

För övrigt så är det pappas födelsedag idag, hurra hurra! God middag och ostglass väntas till kvällen.

Ha det bra!




Dagens låt: Palladio - Escala

Åsikter?
Författare: Sofie

åh så du ska också bli föreskolelärare? Det ska nog inte vara så svårt att komma in, jag tror nästan att det räckte att ha lite mer än G från gymnasiet så kom man in förra året. Ska du läsa Barn och Ungdomsvetenskap också kanske?

2009-03-24 @ 14:29:05
URL: http://shoffsan.blogg.se/
Författare: tove

Ostglass??? ge dig. min pappa fyller också år idag:O värst vad alla fyller år idag. minst fem stycken jag känner :S

2009-03-24 @ 17:45:41

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0