Music is my boyfriend.

Nu i eftermiddags satte jag mig ner för att gå igenom och förnya min "album som jag vill ha"-lista. Det är tyvärr en sån lista som snarare blir längre och längre än kortare. Det släpps hela tiden nya, spännande album som jag vill ha i min samling och eftersom det ploppar upp nya bra band från världens alla hörn nästan varenda dag så gör inte det saken lättare, precis. Det finns för mycket musik!!! Jag blev lätt matt när jag gick igenom min lista och lade till hur många gamla och nya skivor som helst som jag skulle vilja lyssna på. Och det finns ändå massor av band/artister där ute som jag inte ens har brytt mig om eftersom det helt enkelt inte finns plats för dom i min musikavdelning i hjärnkontoret, trots att jag vet att jag egentligen skulle ha tyckt om dom.

Allt det här resulterar i en slags bakåt-reaktion och istället sitter jag och harvar samma låtar från samma band och samma album om och om igen. Någon gång ibland får jag en inlevelse att bara sätta mig ner med ett albumkonvolut i handen och verkligen läsa igenom låttexterna samtidigt som jag lyssnar på själva skivan. Trots att detta inte händer så ofta så blir jag alltid lika irriterad varenda gång jag inhandlat en skiva vars albumkonvolut enbart är fyllt av bilder. Jag ser inte riktigt poängen med att ens ha ett albumkonvolut (förutom själva omslagsbilden då) om man inte kan läsa vartenda ord som sjungits in på skivan där. Lika irriterande är det när texterna inte stämmer överens med dom inspelade versionerna. Hur ska man då veta vad som är det rätta?

Just nu lyssnar jag på en gammal klassiker som jag fick i julklapp för flera år sedan; Franz Ferdinands 'You Could Have It So Much Better'. En riktigt bra skiva som jag inte haft i skivspelaren på många år! Den ackompanjerar mina brickanyl-darrande fingrar fint och jag får passa på att be om ursäkt för eventuella stavfel detta har orsakat.

Ikväll blir det Australia på bio!




Dagens låt: Evil And A Heathen - Franz Ferdinand

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0