Morgonstund har talfel i mun?

Varje morgon blir jag väckt av P3:s morgonshow. Musiken är okej men programledarna är inte dom bästa. Åtminstone i det halvvakna och lätt irriterade tillståndet jag brukar befinna mig i när jag precis blivit väckt. En morgon höll jag på att få ett smärre utbrott eftersom dom sjöng en slags hemsk karaoke-version av 'I Will Survive' och en annan morgon drämde jag handen på snooze-knappen eftersom det enda jag hörde var deras hästliknande gapflabb. Vissa morgnar har jag dock tur och får höra något helt ofarligt som Håkan Hellströms vackra stämma.
Men imorse var gränsen nådd. När alarmet satte igång så var vi ungefär halvvägs igenom Jason Mrazs 'I'm Yours'. Och det var faktiskt helt okej, tro det eller ej, men den låten är fortfarande ganska mysig och helt okej att vakna till i mitt tycke. Men när låten var slut... Då sa en av tjejerna i studion "Och det där var Jason Em-raz med 'I'm Yours'." Em-raz..?!?!? Är det jag som har missat något här men låter inte det helt knasigt? Egentligen spelar det ingen större roll men just då blev jag så irriterade att hon uttalade hans namn Em-raz att jag önskade att jag var någon annanstans. Är det någon som vet hur det ska vara på riktigt? Men det kanske blir ett lika stort uppvaknande som när jag fick lära mig att man uttalar Pete Dohertys efternamn Dockerty, som om h:et inte ens existerar, och att jag trott fel i flera år.
Jag känner att jag inte kommer kunna somna gott ikväll om jag inte får svar på denna otroligt viktiga fråga. Och framför allt så vill jag inte riskera att råka ut för samma hemskhet igen imorgonbitti. "Och det där var Jason Em-raz med 'I'm Yours'."





Dagens låt: Use Somebody - Kings of Leon

Åsikter?
Författare: tove

Hahahah! Tack. Äntligen. Jag hatar också morgonpasset i P3's stjärnor till prigramledare. Imorse skulle de köpa ett akvarium, och hade en bebis som gästprogramledare i studion. Så himla kasst. Måste de hitta de tre mest idiotiska personerna?

2009-01-19 @ 18:18:05
URL: http://interntmedt.blogg.se/
Författare: joey

det uttalas la Mräz, för att vara så exakt som möjligt^^ jag kan oxå ha fel! precis som att elijah uttalas elajcha! haha ;D

och så tkr ja dom kan vara ganska mysiga, programledarna^^ fast martina&olle var bättre. mkt! hanna kan dö. långsamt!

2009-01-19 @ 19:05:27
URL: http://joseephine.blogg.se/
Författare: matilda

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den) :)

2009-01-19 @ 19:15:54
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Författare: Karin

Hej! Kolla gärna in min blogg!=)

2009-01-19 @ 19:19:50
URL: http://kavist.blogg.se/

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0