090126

Jag begav mig som vanligt till Skurup imorse, det är ju måndag. Förutom att lämna min lapp på af som vanligt så skulle jag även sticka in om på Coop för att lösa in min utbetalning från Försäkringskassan. När jag ställde mig i den redan ganska långa kön var det en kassa öppen. EN. Jag hade ju inte bråttom men jag tyckte synd om kassörskan som måste ha känt sig ganska stressad vid åsynen av alla ilskna pensionärer (och jag). När det äntligen blir min tur så kommer en tant, som redan betalat, fram till kassörskan och påpekar att något inte stämmer med hennes kvitto och växel. Det tar några minuter för dom att reda ut det hela, samtal rings och ditten och datten. När det äntligen är min tur så visar det sig att jag inte kan lösa in min betalning, detta eftersom den överstiger 2000 kronor. Toppen.

När jag kom tillbaka hem greppade jag telefonen för att återigen ringa min gamla chef, observera att klockan var ungefär kvart i elva när jag kom innanför ytterdörren. "Personen du söker är på möte och återkommer klockan 16:00". Toppen. Jag talade in ett meddelande och hoppas att hon ringer tillbaka inom en inte alltför avlägsen framtid.

Nu ska jag stryka. What a wonderful world! :D





Dagens låt: Walk In The Sun - McFly

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0