Semlor och sånt.

En gång när min pappa var ung och dum fick han och en kompis för sig att dom skulle äta massa semlor. Men istället för att köpa tio semlor och trycka i sig alla på en gång så bestämdes det att dom skulle köpa varje söndag. Första söndagen köpte dom varsin semla, veckan efter köpte dom två semlor, tredje veckan tre stycken och så vidare. Efter femte veckan tog det slut, dom kunde inte hålla på längre. Kan ni tänka er att äta fem semlor på en gång? En semla är tillräckligt mäktig som den är. Om jag pressar mig skulle jag nog kunna äta en och en halv i rad. Men fem stycken! Sammanlagt blev det ju femton semlor på fem veckor... Det är näst intill omänskligt.
Den här historien berättar pappa varje år i semle-tider så jag tänkte dela med mig av den till er. Kanske med en liten påminnelse i bakhuvudet, nog för att det är gott, så är det nog inte så jäkla smart att tävla i semle-ätning...

Fy vad sugen jag blev på en semla nu.





Dagens låt: Heaven On Their Minds - Jesus Christ Superstar Soundtrack

Åsikter?
Författare: Jossa

Tips: Bloggen blir så mycket roligare om du lägger ut en bild varje-var tredjde inlägg =)

2009-02-17 @ 16:53:57
URL: http://josefincarlbring.blogg.se/
Författare: tove

hejs, jag har utmanat dig. gå in på min blogg....osv.

2009-02-18 @ 18:08:37
URL: http://interntmedt.blogg.se/
Författare: Maria

Synd att det bara är florsockret som är gott på semlan..!

2009-02-19 @ 22:46:19
URL: http://usedmusic.blogg.se/

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0