I had the best day, with you.

Ordet nystart ligger i luften! September knackar på dörren och med september i år så kommer en massa nytt för mig; ny skola, nya människor, nya rutiner, nya händelser, nya utgifter (bu!), nya kläder (ja!) osv. Och "ny" blogg! Den senaste veckan har jag verkligen saknat bloggen och har tänkt mycket på att återuppta den, på riktigt. Jaja, jag vet att jag har gjort inlägg i samma stil som det här några gånger redan det här året men nu känner jag verkligen att det är på riktigt. Bloggen ÄR tillbaka! Och jag med den. Jag känner att jag kommer att ha kul saker att berätta, jag kommer att få en riktig vardag igen och det kommer hända udda saker varje dag som man kan (och får!) berätta om. Och framför allt så kommer jag att vilja berätta om det. Jag har haft twitter ett tag men har börjat inse att det inte räcker... Eller rättare sagt, det räcker inte till längre. Jag vill säga mer! Man kommer ju inte så långt med 140 tecken precis. Däremot är det fortfarande kul att "förfölja" andra personer och höra vad dom hittar på hela dagarna!

I veckan så satt jag och läste igenom alla blogginlägg från London-tiden. Det gör jag med jämna mellanrum och det är rätt så kul för jag stöter alltid på någon händelse eller ett citat som jag alldeles glömt bort. Och självklart så längtar jag också tillbaka något vansinnigt samtidigt! Nu har det gått så pass långt tid att man hunnit förtränga allt som var jobbigt och dåligt med livet i London och bara har glada minnen kvar. Det är lite jobbigt för när man sitter där och läser så frågar man sig till slut "hallå, varför åkte jag därifrån?!". Men just då hade jag väldigt goda skäl och jag vet att om jag skulle kunna spola tillbaka tiden så hade jag tagit samma beslut igen.

Men nu ska vi inte bli sentimentala. Nystart! NYSTART! Och välkommen tillbaka till bloggvärlden till mig själv. *klapp på axeln*




Dagens låt: The Best Day - Taylor Swift


Åsikter?
Författare: Marie

Kul att ha dig tillbaka... igen ;) Du bara måste lyssna på Kings of Leon, om du inte redan gjort det dvs. Årets skiva helt klart, en lyssning och du är förälskad :p

2009-08-26 @ 16:54:44
URL: http://shantaram.blogg.se/

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0