Vad göra?!

Igår var jag hos Marie i Malmö! Hon bodde superfint vid Värnhem i ett omgjort sjukhus, haha. Jag vill flytta hemifrån och ha hennes lägenhet. Och jag blev såklart jättesugen på att börja plugga också, ju mer Marie berättade om sina studier... Sen pratade vi om att au paira i USA så då ville jag göra det med.
Det finns tre miljoner grejer som drar en åt olika håll precis hela tiden, hur ska jag kunna bestämma mig för vad jag vill göra?! Mitt främsta mål inom den närmaste framtiden är dock fortfarande att skaffa mig ett jobb, för utan pengar kommer jag inte komma någonstans alls. Så när jag väl skaffat mig en liten guldhög så får vi väl se vart det bär av? Det känns dock som att om jag ska ut mer i världen och se mig omkring så ska jag göra det innan jag börjar plugga på allvar. Problemet är väl att om jag sticker iväg till USA så är jag borta ett HELT år och när jag väl kommer hem igen så kommer jag vara i exakt samma situation som jag är i nu, dvs. pank och utan jobb. Och då får jag börja om igen för jag vill gärna ha en del att ta av när jag börjar plugga så att jag inte behöver betala av studielån i resten av mitt liv.
Om jag hade åkt till USA hade jag velat hamna i New York/New Jersey området någonstans. Nog för att LA är trevligt och varmt och allt det där men det är något med New York... Marie och jag blev helt lyriska när vi pratade om det, haha! Synd att hon börjat plugga redan, annars kunde vi åkt tillsammans.

Ett mer kortsiktigt mål jag har satt upp för mig själv är jag ska lära mig att gå i högklackat, oavsett hur lång jag känner mig när jag tar på mig dom. Jag ska, trots sviktande ekonomi, köpa mig ett par fina skor med rejäla klackar och på julafton ska jag kunna gå i dom utan några som helst problem. Så då vet ni det! Jag ska försöka komma ihåg att uppdatera er om hur det går... Det kan hända att jag kommer glömma bort att öva själv också, ni får kanske påminna mig?! Haha!

Nu ska jag i alla fall ta tag i alla dom där viktiga grejerna som jag skrivit upp på en liten lista för idag. Suck.



Dagens låt: Get Back - Demi Lovato

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0