London-längtan...

Igårkväll så låg jag och kunde inte för mitt liv somna. Jag var jättetrött när jag gick och lade mig, fem minuter senare var jag klarvaken. Såklart. När jag sedan låg där och filosoferade för mig själv i mörkret så fick jag helt plötsligt en, nästan, sjuklig längtan efter en utekväll i London på KOKO, naturligtvis. Jag vill tillbaka till spritlukten som slog emot en när man kom innanför dörrarna, jag vill betala fem pund i dörren med en rabatt från NME, jag vill trilla i trappan på väg ner till dansgolvet, jag vill skrika mig hes till 'Lets Dance To Joy Division', jag vill springa till gränden, jag vill ha förtroliga samtal inne på toaletten på KOKO... Men framför allt vill jag ha tillbaka Joey och Chelsea; tillsammans! Precis som det var förr, stå och trampa i kön för att det var trettielva minusgrader ute eller för att vi (jag) var HEMSKT kissnödiga, prata med alla skumma och roliga människor man kan stöta på i London, jag vill hålla handen och sjunga 'Små Grodorna', jag vill skratta åt Jeremys töntiga sms, jag vill fnissa ihjäl mig på nattbussen hem, JAG VILL ÄTA SUBWAY KLOCKAN TRE PÅ MORGONEN!

För att mildra min längtan en aning så knepade jag därför ihop en låtlista det första jag gjorde när jag vaknade imorse. Den är fylld av alla låtar som påminner mig om allt som hände i London, särskilt på fredagkvällar, och som skickar mig tillbaka till Camden by night så fort jag hör dom.

London soundtrack:
1. Teddy Picker - Arctic Monkeys
2. Machines - Biffy Clyro
3. I'm Not Gonna Teach Your Boyfriend How To Dance With You - Black Kids
4. Flux - Bloc Party
5. What Took You So Long - The Courteeners
6. I'm A Realist - The Cribs
7. Knife - CSS
8. Bang Bang You're Dead - Dirty Pretty Things
9. We'll Live And Die In These Towns - The Enemy
10. Cassius - Foals
11. Chelsea Dagger - The Fratellis
12. The Beginning Of The Twist - The Futureheads
13. Daddy's Gone - Glasvegas
14. Tick Tick Boom - The Hives
15. Pumpkin Soup - Kate Nash
16. Golden Skans - Klaxons
17. Sofa Song - The Kooks
18. The Age Of The Understatement - Last Shadow Puppets
19. The Saga - The Libertines
20. Rooftops (A LIberation Broadcast) - Lostprophets
21. Our Velocity - Maximo Park
22. Time To Pretend - MGMT
23. Starlight - Muse
24. Young Love - Mystery Jets
25. Just For Tonight - One Night Only
26. I Found Out - The Pigeon Detectives
27. Somewhere Else - Razorlight
28. Bad Blood - Supergrass
29. A-Punk - Vampire Weekend
30. Same Jeans - The View
31. After Hours - We Are Scientists
32. Let's Dance To Joy Division - The Wombats
33. Up All Night - Young Knives
32. Great DJ - The Ting Tings

Det är mitt London, det.

Åsikter?
Författare: joey

ååååååååhhhhh fyfan jag får ångest!!

2008-09-24 @ 17:49:46

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0