Lördag.

Idag gick jag återigen upp klockan sju, eller ja halvåtta blev det väl till slut, t o m innan mamma och pappa! Vad har hänt? Anledningen till detta var att vi skulle åka till morfar och fika och då brukar parenteserna vilja åka hemifrån rätt så tidigt så det var bara att masa sig upp.
Jag gjorde mig iordning, åt frukost och var klar i god tid. Jag plockade ner 'A Little Bit Longer' från CD-hyllan och tänkte ta med den i bilen att lyssna på så jag slipper P4, klarar inte av deras program. När vi kört en bit plockar jag fram CD:n (medan pappa sneglar på mig ur ögonvrån) och öppnar fodralet bara för att upptäckatt skivan inte är där. Den satt kvar i min cd-spelare sen en annan dag. Och pappa börjar vrålskratta. Jag också för den delen för det var ganska komiskt! Men tyvärr fick jag stå ut med P4 HELA vägen till Malmö...

Och jag fick en hel Höganäs-servis av morfar, jag har dregglat över den i flera år! Den är inköpt i Höganäs någon gång på 60-talet och är brunglansig. Tallrikarna är fyrkantiga med små prickar runt kanterna! Allt går i brunt utom assietterna som är gröna men har samma design i övrigt. Det fanns t o m små lustiga hästar att lägga smörknivar och liknande på! Dom vet jag dock inte om jag kommer att använda...  Praktiskt, nu behöver jag nog inte köpa så mycket mer i servis-väg. Det jag saknar är glas av olika slag och kanske lite fler ugnsformar. Jag har en oval i glas sedan tidigare och så fanns det en i samlingen jag fick idag.

Nu blir det slapp resten av dagen. Tjohej!



Dagens låt: Tim McGraw - Taylor Swift (Låttiteln är Tim McGraw om någon känner sig förvirrad.)

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0