It's been 4 years...

Vet ni, idag har jag faktiskt varit på biblioteket och lånat böcker! Jag har inte varit där på jättelänge och fick kolla så att mitt bibliotekskort funkar fortfarande. Det gjorde det och enligt bibliotekarien så var det fyra år sedan jag lånade en bok där sist! Under gymnasiet läste jag inte lika mycket som jag gjorde innan, av en väldigt enkel anledning: jag hann inte. Visst läste jag, men inte samma mängder som jag gjorde förr. När jag var en sisådär tio år så kunde jag låna högvis med böcker och läsa alla på en vecka, jag var en riktig bokmal! Naturligtvis var det flera faktorer som spelade in på det; skolan tog inte lika mycket tid och det fanns inte riktigt lika mycket andra distraherande grejer runt omkring, som datorn t ex.
Min favoritserie var självklart 'Lilla Huset På Prärien'. Jag har sedan länge tappat räkningen på hur många gånger jag har läst alla böckerna i den serien och som jag älskade den! Skulle uppskatta att jag lånade dom i snitt vid var tredje eller fjärde biblioteksbesök, kanske t o m oftare än så. Jag läste också 'Anne på Grönkulla' fast först några år senare, på högstadiet, och jag tyckte väldigt mycket om även denna serien, men 'Lilla Huset' kommer alltid att vara nummer ett och en stor del av min barndom, helt klart.

Från ett ämne till ett annat. Min kvällsrutin har den här veckan bestått av att jag först kollat på Miami Ink på Discovery Channel kl 19. Efter det har jag slått direkt över till Idol på fyran och någonstans i en reklampaus har jag klämt in en kopp te. Det är vardagsmys det!
Idol står ändå för ganska medelmåttig underhållning, trots att jag måste säga att det blivit mycket bättre med den nya juryn. Dock tyckte jag att dom var lite väl orättvisa mot stackars lilla Jesper ikväll som faktiskt hade förbättrat sig ypperligt om man jämför med i tisdags! Han var nog den som gjorde bäst ifrån sig idag av dom som fick dålig kritik förra gången men vi får ju se vad som händer. Det är ju faktiskt vi som bestämmer vem som åker åt vilket håll, inte för att jag själv tänker rösta men ändå. Haha!

Nu blir det läsning för hela slanten. Godnatt!

Åsikter?
Författare: Sofie

Åhh Lilla huset! Det är verkligen nostalgi för mig. Fast jag har dock bara kollat på tv-serien och kan fortfarande uppskatta det lika mycket :)

2008-10-03 @ 18:53:36
URL: http://shoffsan.blogg.se/

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0