Idol!

Alltså, det har kliat i fingrarna på mig hela dagen efter att få skriva den här bloggen. Idol-blogg! Yäh! Jag menar inte att jag ska starta en blogg om idol (känns lite meningslöst, SÅ kul är det inte) utan mer ett litet inlägg om vad jag tycker om årets Idol-deltagare men även om programmet som helhet.

Min första tanke är att det är mycket bättre än tidigare år. Jag kollade dock inte på förra säsongens Idol eftersom jag inte pallade följa det från UK (som sagt, SÅ kul är det faktiskt inte) så jag är inte helt säker på vilka förändringar som följde med från förra säsongen och vad som är helt nytt. Dock tycker jag att nya juryn är bättre, särskilt Anders. Hans ansiktsuttryck som han lyckas få till med sina små grisögon är ju underbara. Synd att han har fixat till sina sneda tänder bara, lite av karaktären försvann tyvärr där i tandläkarstolen... Ahja.
Peter Jihde är mest pinsam. Han är liksom alldeles för glad och sprallig och det känns inte alls som om det är "han" utan mer som om han tar på sig en roll som seriens producenter bestämt att han ska ha. Men jag gillade hur dom fått till det med att alla tidigare säsonger av Idol rubricerats i media (och av Tv4 själva) som "starkaste starfältet hittils" i fredags. Det var kul!

Sepideh - Hennes röst är ascool! Jag tyckte dock att hon inte klarade av att köra 'I Kissed A Girl' så värst bra i fredagens final. Det var inte alls hennes grej och hon förstörde låten lite, den är ju så himla grym, men hon ska ha cred för att hon vågade ta en låt som hon kanske inte skulle ha sjungit annars. Jag blev dock mer imponerad av henne i kvartsfinalerna (eller vad det heter?).
Robin B - Ja... Blandade känslor. Han har något som jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är! Jag tycker om att han är lite så här försiktig och blyg liksom. Hans version av 'Mercy' var faktiskt helt okej, jag trodde det skulle bli platt fall men han klarade det galant! Samtidigt så känns det som om han ändå inte når hela vägen fram och att han inte ger 100% på scen.
Johan - Ååååh Johan! Fatta vad han måste vara trött på att höra att han "inte är tillräckligt mogen" och att han väljer för mogna låtar. Vad ska killen göra då?! Det är ju inte hans fel att han ser ut som om han är 12. Och inte att han låter som om han är det heller... Men han är faktiskt inte så mångsidig i sina låtval så jag undrar om han kommer klara sig särskilt länge, trots all uppmärksamhet han får från Sveriges fjortisar. Hade han släppt en skiva hade jag inte köpt den, men jag hade nog kunnat tänka mig att gå på en av hans spelningar
Anna - Fy vad synd att dom gjort om henne till ännu en blond bimbo med löshår. Hon har ju dock en jäkla pipa så det jämnar förhoppningsvis ut sig, och hon brukar ha ganska snygga kläder med. Hennes version av 'Release Me' gav mig gåshud, det räcker väl som betyg?
LouLou - Det var synd att hon inte klarade av att axla Christina Aguileras låt (har faktiskt glömt titeln på den...) i fredags för jag tror att hon hade kunnat göra det riktigt bra om hon verkligen hade försökt. Dock saknades det glöd i blicken, precis som jury-Andreas sade. Men hon är en himla go människa! Hennes skratt är ett sånt smittande skratt som gör att man bara skrattar med trots att man inte har en aning om vad hon egentligen skrattar åt!

Lars - Lars är inte Idol what-so-ever. Men däremot är han Lars och det räcker fullt ut! Jag hoppas verkligen att han släpper en skiva när den här cirkusen är över, jag köper den mer än gärna! Han är en sådan person som bara är sig själv och inte bryr sig om att ändra på sig och sitt utseende, bara för att han helt plötsligt råkar vara med i tv. Jämför hur han såg ut innan Idol började med hur han ser ut nu. Jämför sen ALLA andra i Idol med hur dom såg ut på deras audition mot hur dom ser ut nu så förstår ni vad jag menar.
Yazmina - Hon är den jag gillar absolut minst av alla deltagarna i år. Hon förtjänade definitivt att hänga löst i fredags och vet ni varför? För att hon utstrålar lika mycket känslor på scen som en kartongbit. Dvs. nada. Hon är som Zac Efron, hon har max två ansiktsuttryck och det räcker inte. Jag blir så trött varenda gång jag ser henne att jag bara vill byta kanal. Hon sjunger helt okej men det räcker liksom inte, det blir så lamt.
Robin E - Tyvärr är jag inne på lite samma spår med den här killen som med Yazmina. Hans ögon är lite ko-lika (varning för Tom Clarke!!!) och ganska uttryckslösa. Hans stil är dock rent generellt coolare och hans rockröst är trevlig att lyssna på. Men det blir liksom inte mer än så.
Kevin - Han är ju så söt! Denna killen borde bli musikalartist! Han kan hela köret med dans och sång, bra och tydliga ansiktsuttryck och hela faderuttan. Och att han bryter lite på svenska ökar bara på charmen liksom. Me likey!
Alice - Jag tyckte bättre om henne innan. Hon var lite mer unik och såg lite mer egen ut innan Idol-stylisterna fick tag i henne, men det är väl så det funkar i artistvärlden. Däremot kan hon ju sin sak och hennes röst är fin att lyssna på så hon är definitivt en av dom bättre tjejerna som är med i år.

Som slutplädering kan jag ju säga att, vad fan vet jag om musikbranschen egentligen? Jag hade kanske tyckt annorlunda om jag varit lite mer insatt i hur det fungerar men nu är jag inte det och så här tycker jag. Wihoo, vad tycker ni om årets Idol?

Åsikter?
Författare: Kicki

jag tycker bäst om anders bagge. det är min absoluta idol-favvo någonsin. <3

2008-10-13 @ 20:49:06
URL: http://mmmusicfreak.blogg.se/

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0