What's the story morning glory?

Var på gruppmöte hos arbetsförmedlingen idag. Det var hela tre personer i lokalen, vilken uppslutning! Vi slutade därför en timme tidigare än normalt, så det var ju bra, plus att jag snart har gått mina 90 dagar utan jobb (och utan ersättning...) och kommer därför att få bidrag snart, wohoo! Dessutom får jag lite mer guidning och hjälp från arbetsförmedlingen än tidigare. Varför måste man behöva gå arbetslös i tre månader innan man får riktig hjälp och riktigt stöd? Jag har varit på tre ynka gruppmöten sedan jag blev inskriven den 19 september och jag kan inte direkt påstå att dom hjälpt mig med någonting... Dock kan vi inte skylla på arbetsförmedlingen utan på regeringen som bestämt att det ska vara så, men det har varit tal om att ändra på det... Hoppas det stämmer!

Jag måste komma ut på en promenad i eftermiddag, vädret är underbart! Sol, blå himmel och inte alltför kyligt i luften. Resten av eftermiddagen ska jag skumläsa igenom papperna jag fick på mötet i förmiddags samt läsa ut Twilight. Jag fick nämligen ett sådant sug att läsa om boken efter att ha sett filmen i söndagskväll. Läste halva boken igår och hinner förhoppningsvis läsa resten idag. Den är ju så bra!

Ha en bra tisdag, mina vänner!



Dagens låt: Leave Out All The Rest - Linkin Park


Åsikter?
Författare: Maria

Va skönt att mötet e avklarat, hoppas slöfockarna bättrar sig! Hoppas promenixen gick fint å att det inte blåste som när vi a ute! E Jättenöjd med bloggen, tack så mycket igen! You're a star!

2008-11-25 @ 23:07:07
URL: http://usedmusic.blogg.se/

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0