Lussebak och barnvakt.

Snön ligger kvar! Det har varit runt 0 grader kallt hela dagen och det börjar väl gå lite mer mot minus nu när solen går ner igen. Undrar hur länge det varar...

Mamma och jag har bakat lussekatter nu i eftermiddags. Dom blev, som vanligt, supergoda...! Halvvägs in i bakandet fick vi slut på fantasi. Det är alltid likadant, vi kommer aldrig ihåg vad för slags krummelutter vi brukar göra. Det finns ju massa skumma som prästens hår, katter, sniglar och liknande. Mamma var duktig och gjorde julgranar och en g-klav som blev jättefin men mina kransar och flätor blev inte riktigt lika bra. Antar att jag saknar den där lilla extra touchen man får av flera års bakningserfarenhet... Hehe.

Har precis blivit extrainkallad barnvakt för kvällen, mellan halv tio och ett. Pengar! Barnen ska gå och lägga sig direkt så jag får, i princip, betalt för att titta på tv och läsa min bok som jag tänker ta med. Nice!




Dagens låt: Forget About It - Go:Audio


Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0