Drömmare.

Inatt drömde jag jätteunderligt. Först skulle jag plus hela familjen på någon begravning och jag var, av någon skum anledning, tvungen att spela blockflöjt som en del i ceremonin men det fick jag inte reda på förrän jag kom dit. Jag fick en bunt med låtar som jag hade att välja mellan. Det fanns en massa skumma grejer men till slut bestämde jag mig för JBs S.O.S (vilken begravningslåt va..!?!) och så började jag öva på plats i kyrkan. Under hela tiden som jag kollat igenom låtarna hade jag typ sagt om och om igen "men jag kan inte, det här går inte!" och känt att jag verkligen inte ville spela. Sen när jag väl började öva fick jag knappt ljud i blockflöjten och till slut fick jag nästan panik, tårarna började spruta och sen vaknade jag. Men det skumma var att jag vaknade egentligen inte på riktigt utan jag vaknade som en del i drömmen först och sen vaknade jag på riktigt... Jätteskumt men det måste ha varit så, för jag var inte i mitt rum och låg inte i min säng när jag vaknade i drömmen. Undrar vad det betydde?

För övrigt så är Iron & Wine's 'Flightless Bird, American Mouth' en av Twilight soundtrackets bästa låtar med 'Bella's Lullaby' strax efter. Underbart! Det får mig att vilja läsa om böckerna igen, fast jag precis gjort det. Ni som inte läst böckerna bör verkligen göra det!

Såg ni Lars i Idol igår?! Trots att jag gillar honom börjar jag undra vad han håller på med... Trots att han inte säger det så gör han nog revolt mot hela Idol-grejen på sitt sätt. Om han hade fått sjunga sin egen musikstil så hade det nog varit en annan femma. Kevin är i alla fall självskriven vinnare. Hur grymt är det inte att kunna sjunga på, i stort sett, perfekt svenska när han bara bott här i 9 månader eller vad det var?! Han är en riktig stjärna.




Dagens låt: Decode - Paramore

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0