Twilight.

Ikväll är det dags för Twilight, mina vänner. Det har jag längtat efter! Läste boken förra hösten while in London och blev fast direkt. Nu, ett år senare, har jag avverkat samtliga fyra böcker i serien på originalspråket och är fylld av förväntan inför filmen. Den verkar ha fått lite småljummna betyg av filmkritikerna men dom vet ju, som vanligt, inte vad dom pratar om så den kommer säkert vara fantastisk. En filmkritiker ser ju film på ett annat sätt än vad en vanlig dödlig människa gör. Det hade varit trevligt med en kritiker som ser film på samma sätt som en helt vanlig Svensson gör och som inte slänger sig med allehanda begrepp som bara en liten del av befolkning begriper. Håller ni inte med?
När jag läser en filmrecension ser jag oftast ut som ett frågetecken eftersom jag inte alls hänger med i vad som sägs. Därför brukar jag nöja mig med att läsa betyget och sen bedömmer jag själv ifall filmen verkar ha en tillräckligt intressant handling för att vara värd att slösa en 100-lapp på. Det är enklast så, men det kanske är jag som är dum?

Det blev inte särskilt mycket barnvakt igår eftersom en av killarna fick ont i magen efter en timme och ville att mamma skulle komma hem igen. Men jag ska dit igen på fredag vilket jag ser fram emot! Jag insåg igår att jag saknar att umgås med barn... Förskolelärare är definitivt ett bra alternativ ifall det inte går som jag vill gällande yrkesval i framtiden!




Dagens låt: She Left Me [Remix] - Go:Audio

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0