Soon!

I fredags åkte jag till Helsingborg och Maria. Karin skulle iväg till Ystad så jag mötte henne i Malmö mellan våra tåg, fick nycklar och sen åkte jag själv till deras lägenhet och väntade på att Maria skulle komma hem från jobbet. Vi lagade hamburgare och drog sen ner till The Tivoli med bil. Förbandet hette The Sacred Sailors och var asgrymma! Har aldrig hört talas om killarna tidigare men dom hade tydligen släppt tre album redan så dom har ju funnits ett tag. Kolla in dom!

När sen The Futureheads gick upp på den lilla, lilla scenen befann sig ca 50 pers i lokalen. Det var asgrymt! Har aldrig varit på ett så litet gig innan, man hörde vad dom sa utan att dom behövde använda mikrofonerna... Och det var SÅ roligt! Jag kan sträcka mig till att säga att det var ett av dom bästa gigen jag varit på, definitivt topp 3. Det var så avskalat; ingen övermaffig pyroteknik, klädbyten, långa ointressanta intron till låtarna osv. Det var total fokus på bandet och musiken! Och sen var dom fruktansvärt roliga också, jätteroliga mellansnack. Dom drev både med varandra och publiken. Jag önskar att jag hade haft allt dom sa nerskrivet... Jag kommer ihåg några få dialoger bara. Vid ett tillfälle sa gitarristen Ross till ljusteknikern att trummisen ville ha mindre ljus på sig och att han inte gillade att vara i centrum liksom. Då hängde dom andra två genast på och sa grejer som att "jag hör hur han klagar mellan varje låt", "han blir så varm", "han kan ju passa på att skaffa en solbränna!" och dylikt. Det låter inte alls kul när man skriver det så här men just då var det hysteriskt roligt... xD
När det var dags för the encore så gick först bassisten ut på scenen medan dom andra stod kvar i backstage-dörren och skrattade åt honom, haha. "Very funny..." Bassisten tog då ledsångarens gitarr och då gick ledsångare i sin tur ut och ställde sig bland publiken och skrek "You're shit!". xD

I alla fall, när det hela var slut så åkte vi hem till Maria igen och åt chips. En hel påse delade vi på... Krängos. På lördagen jobbade Maria igen så jag var själv i lägenheten mellan tio och fyra och gjorde inte så jättemycket under tiden. När hon sedan kom tillbaka körde vi ner till mig och hämtade upp Emma på vägen. På kvällen sen blev det lite allmänt häng och ett par filmer, mys!
Idag tvingade Maria med mig ut på en promenad i halvstormen och på eftermiddagen chillade vi bara med lite tv-spel och sådär innan hon åkte hem till Helsingborg igen. Kul helg! :D

Och gissa vem som har 37,3 graders feber? MOI! Nu blir det sängen och te resten av kvällen, tror jag.




Dagens låt: Piece of Crap - The Futureheads (xD)

Åsikter?
Författare: Maria

Vilken kväll du! Nästa gång får de nog bli några öl innan bara! Å mer pengar så vi kan st å å hålla i nån cider eller nått! :D D glömde ju nämna att du va så himla snäll å diskade å fixa hemma hos mig! Jätte snällt iaf! Hoppas att du mår bra igen, så höres vi :)

2008-11-17 @ 14:28:07
URL: http://usedmusic.blogg.se/
Författare: joey

haha men snutte, 37.3 e väl ingen feber på kvällen?;P

2008-11-17 @ 18:27:33
Författare: tove

37.3. Shit. närmre döden än så kommer man ju inte XD

2008-11-18 @ 20:02:55
URL: http://interntmedt.blogg.se/

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0