Jippi.

Idag är en sådan seg dag när man bara vill begrava sig i sängen och låtsas att man inte finns. Jag är så trött, seg och nere att det är ledsamt. Det känns som om ALLA i hela världen får jobb utom jag. Så är det ju inte, naturligtvis, men idag känns det så. Ingen vill anställa mig, jag kommer aldrig få ett jobb mer och kommer vara arbetslös under resten av mitt liv och bo hemma tills jag är 35. Ja, så kommer det säkert att bli. Det finns ingen utväg, inget slut, inget "ljus i tunneln" som man kan börja skymta i andra änden... Jag har inga pengar.
Livet är underbart.





Dagens låt: One Day Like This - Elbow

Åsikter?
Författare: Emma

Aw, vilken skillnad sedan dagen innan. Men så som du tänkt har säkert de som fått jobb också gjort en gång i tiden. Och jag vet folk som gått arbetslösa längre än dig, och sedan fått jobb. Det finns ljus i tunneln, det är bara inte så lätt att veta var ibland. Du har inte ångrat dig angående att söka jobb inom vården förresten? Hur som helst, ge inte upp. Men det är helt okej att känna som du gör, det är nog viktigt att tillåta sig själv det ibland. Jag vet att det kommer att gå över! Och på lördag ses vi, då fortsätter pep-talket! <3

2008-11-13 @ 17:37:38

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0