Höstmys.

Höstmörkret har verkligen kommit nu sedan klockan ställdes tillbaka en timme förra helgen! Klockan är fem och det är, i stort sett, kolsvart ute... Men det är ju bara mysigt! Man kan stanna inne, tända massa ljus, fika och läsa bra böcker. Jag blir inte alls deprimerad på hösten och vintern, som många andra, utan tvärtom! Men det är säkert för att jag tycker om att vara inne så mycket; jag brukar ju få dåligt samvete när jag sitter inomhus varma sommardagar t ex. Nu är det ju helt okej ifall man väljer att stanna inne även fast solen lyser utanför fönstret, det är ju oftast så kallt och blåsigt ute ändå.
Så, istället välkomnar jag vintermörkret med ett par mysiga tofflor och en kopp te, det är mycket roligare än att sitta och klaga över kylan. Gör ni det också så ska ni se att vintern blir en mycket trevligare tid då! Ni får helt enkelt försöka hitta den ljusa sidan av mörkret. Eller något lika poetiskt. xD




Dagens låt: Bella's Lullaby - Carter Burwell

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0