Sommar!

Det har blivit världens sommarväder här i London och det ser ut som om det kommer att hålla i sig i resten av veckan! Blå himmel, strålande solsken, 23-24 grader varmt, lite vind... Helt perfekt! Solade lite försiktigt igår, man får ju ta det lite lugnt sådär i början. Kommer ändå ta evigheter innan det syns på mig. Jag har också inhandlat en solkräm så det är säkert solande jag ägnar mig åt, mamma.

Imorgon ska jag ut på köpjakt efter en ny jeanskjol ( har upptäckt att den gamla är alldeles för liten), nya shorts (har upptäckt att även dom är alldeles för små), en sommarklänning och rött nagellack. Jag tror inte jag kommer orka att ta mig längre än till Tesco men jag har redan kollat in deras sortiment och jag kan nog hitta allt där, kanske med undantag för sommarklänningen då för det såg lite väl tantigt ut på den fronten.

Annars går det. Jag ska strax gå ner och laga till en köttfärssås som vi ska äta ikväll. Jag hinner inte göra det efter att vi kommit hem från skolan eftersom Josie ska på Brownies kl 6. Som vanligt så får Ellie och jag vänta på Josie eftersom deras klubbar inte går ihop. Så här ser sommarterminens klubbschema ut:

Mån - Inga klubbar
Tis - Tuned percussion kl 15.15-16.00 (Josie)
Ons - Maths club kl 08-8.45 (Josie+Ellie), Splat Cookery club kl 15.15-16.15 (Josie)
Tors - Drama club kl 15.15-16.15 (Josie), Hollymag kl 15.15-16.15 (Ellie)
Fre - Inga klubbar

Helt galet. Det betyder, i alla fall för Josie att hon har två dagar på sig att göra sina läxor, om hon vill slippa göra det på helgen vill säga. Den stackars ungen kommer att bli så utstressad... Jag förstår inte hur dom tänkte när dom valde klubbar till onsdagen! Hon börjar en timme tidigare än vanligt, har en klubb efter skolan vilket gör att vi oftast inte är hemma förrän runt halv fem-kvart i fem sen ska hon på Brownies igen kl 6. Brownies är slut halv åtta och sen är det i stort sett direkt i säng. Och hon är åtta år. När jag var åtta år slutade jag skolan kl ett varje dag, om jag inte minns fel, och sen var det inte mycket mer med det. Inkluderat klubbar har både Ellie och Josie en del skoldagar som är längre än dom jag hade på gymnasiet...

Nu ska jag laga den där köttfärssåsen.



Dagens låt: The Don - The View

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0