Enochenhalv.

Enochenhalvtimme. Det spenderade jag i bilen igårmorse när jag körde barnen till skolan. En och en halv timme!!! En normal resa till skolan på morgonen brukar vara i ca 15-20 minuter. Förstår ni?! Det var SÅ drygt att sitta i bilen i en och en halv timme bara för att köra tjejerna till skolan. Det hade tagit en halvtimme att gå dit.
Att det tog en och en halv timme berodde främst på två saker: vägarbeten och spöregn. Just nu håller dom på med en massa vägarbeten här och i Raynes Park som tar upp halva vägen vilket gör att trafiken bara kan gå åt ett håll åt gången och därför måste dirigeras med trafikljus. Och när det är så dåligt väder som det varit de senaste två dagarna så tar ju alla bilen, såklart. Det är ingen bra kombination!
Tjejerna skulle haft matteklubb klockan åtta (dom börjar i vanliga fall kl nio) och vi hade gått upp extra tidigt och lämnat huset i god tid. Trodde vi, alltså. Vi anlände inte till skolan förrän fem över nio, alltså fem minuter försent till den "riktiga" skoldagen! Sanslöst. Det enda som var bra med det var att vi hade radion på så att jag fick höra en och en halv timme av XFMs Breakfast Show. Och det var verkligen det enda som var någorlunda positivt.

Till helgen ska hela familjen Shum (inkluderat Ian och Ellies kompis Loren) åka och campa. Dom är borta från tidig lördagmorgon till söndag eftermiddag, alternativt måndag förmiddag. Jag jublar! Det innebär huset för mig själv hela helgen. Jag hoppas verkligen på fint väder på lördag så jag kan få lite färg. Har inte solat än detta året, det börjar bli dags tycker jag.



Dagens låt: Heartbeat - Scouting For Girls


Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0