Äntligen!

Jag har äntligen lyckats komma in på min blogg igen! Mitt internet gillar inte vissa sidor men jag har förhoppningsvis löst problemet nu.
Josefine och jag var i Brighton igår, som sagt, och det var supermysigt. När vi åkte ifrån London så var det grått, tråkigt och jätteblött så vi hade inte jättestora förhoppningar om en torr dag vid kusten. Vi tog oss till Victoria Coach Station där vi bokat en buss ut till Brighton som skulle ta ca 2 timmar.
Ju närmare kusten vi kom desto lättare blev molnen och väl framme kunde man t o m se lite blå himmel här och var. Det tog inte lång tid förran alla moln var som bortblåsta och det blev varmt. Vi som hade klätt oss för en iskall dag i regn och rusk skalade av plagg efter plagg, haha.
Vi satt först ett tag på stenstranden och vilade, sedan gick vi ut på Brighton Pier där det finns ett litet nöjesfält, spelhall och annat. Vi åkte ett spöktåg som inte var sådär jätteläskigt egentligen men som ändå skrämde livet ur oss, mest för att det var så himla mörkt. Det var dock inte riktigt värt dom 3 punden vi fick betala för det...

Sedan gick vi in mot stan, gick runt lite bland affärerna och Josefine handlade och jag köpte inget alls, as usual, fast jag hade pengar. Det var ganska backigt och brant på sina ställen inne i stan. Vi gick upp för en backe till en liten kyrka där det låg massor av folk på gräsmattan utanför och solade, vilket kändes lite konstigt. Vi satte oss på muren och pustade ut en liten stund, det var ganska svettigt att gå uppför backen!
Sedan gick vi ner igen och gick i lite fler affärer innan vi till slut promenerade tillbaka ner till havet för att lägga oss på stenarna och sola i några timmar. Det var jättehärligt! Vid det laget fanns det inte ett moln på himlen, det var varmt men inte för varmt och det blåste lite lagom. Vi sjöng 'Seaside' och tyckte synd om alla Londonbor som satt fast i storstaden i regnet!

Det kändes allt emellanåt som om man befann sig vid Medelhavet i någon liten kuststad. Husen såg engelska ut men inte på samma sätt som i London. Här i storstan är de flesta hus i tegel medan alla husen i Brighton var målade. De flesta i vitt eller blått eller någon annan pastellfärg. Himlen kändes också lite mer öppen eftersom det var ganska stora höjdskillnader överallt plus att det inte fanns like mycket höga byggnader. Luften var friskare också.

Vi avslutade kvällen med att äta fish&chips (ja, så nu har jag ätit det så ni slipper fråga!), sitta på lite fler stenar och kolla på lite mer folk innan vi steg på bussen igen för att åka tillbaka till mörka, regniga London.
Det tog ca en halvtimme, skulle jag tro, efter att vi lämnat Brighton tills vi återigen hade regntunga moln omkring oss. Brighton is the place to be!

Denna veckan är det halfterm (igen!) och idag är en bank holiday måndag så alla är hemma. Resterande vecka ska jag ha barnen heeela dagarna, köra dom till simningen via le motorway och försöka underhålla dom bäst jag kan. Skitkul, ser verkligen fram emot det. (Notera ironin). Men jag får tänka på fredag; sista gången på KOKO med Josefine!!! Sista gången Joey och Chelsea i Camden by night. Slutet på en era. Fy vad kul vi ska ha! Vi ska gå ut med flaggan i topp.



Dagens låt: Dougie - Town Bike

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0