Allå allå.

Nu är jag brun och fin! Så fort det röda lägger sig i allafall. Det är följden av en riktigt varm och solig helg som, till mestadels har spenderats i Hyde park. Jag och Josefine var där i fredagskväll, lördagseftermiddag och hela söndagen. Favoritställe!
Eftersom jag inte fick några pengar i fredags (och har fortfarande inte fått några!) så fick jag leva som en annan fattig hela helgen, men det var nog lika bra för hade jag fått pengar i fredags så hade jag ändå inte haft några kvar nu.

I lördags gick vi upp tidigt och träffades i Wimbledon där Josefine började beta av sin inköpslista och jag bara kunde se på. Vi flängde runt i Camden och på Oxford street innan vi till slut kollapsade i en trött hög på varsin sjal i Hyde park. Vi kunde också konstatera att gräset inte är grönare på andra sidan, bokstavligt talat!

Jag förstår inte vad som händer men när jag umgås med Josefine så går allt i glada färger, vi förstår varandra som inga andra gör och vi tycker lika om mycket men inte allt. Och så älskar vi att kolla på (och skratta åt) folk. En varm, solig dag är Hyde park knökfullt så ni kan ju tänka er hur mycket vi hade att skratta åt...!
Det här var den bästa helgen på mycket, mycket länge.

När man har haft en sådan kanonhelg så kan det vara lite svårt att komma tillbaka till verkligheten och landa bland alla dammtussar och all disk igen. Tyvärr lyckades jag nog kraschlanda riktigt ordentligt den här gången för jag vill bara åka hem idag. Det känns i och för sig lite bättre nu när jag gjort vad jag ska för dagen, men inte mycket.
Jag blev dock väldigt uppiggad av ett paket hemifrån med en tidig födelsedagspresent!
Först hade jag tänkt gå ner till Motspur centrum och köpa choklad för alla mina sista pund men jag vet inte längre. Biljäveln behöver tankas också.

Jag får lyssna på Pigeon Detectives istället och längta till den 6 juni.



Dagens låt: You Know I Love You - The PIgeon Detectives

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0