75 dagar kvar...

...tills jag kommer hem!

Idag har jag haft världens värk i nedre delen av ryggen, där jag brukar få ont allt emellanåt, och det har verkligen irriterat mig. Usch, så jobbigt att inte kunna böja för mycket på ryggen utan att det gör skitont. Men jag skulle tro att det går över till imorgon, det brukar va så.

Annars går det.
Imorse hade jag ännu en intressant dialog med Josie. Den gick något i stil med det här:

Josie: Malin, berätta historien om Peter.
Jag: Vilken historia?
Josie: Ja, den om hur han blev till. Den första människan på Jorden!
Jag: Öhm... Alltså, det finns två historier om hur den första människan kom till. Men jag tror bara på den ena.
Josie: Men jag kan bara en.
Jag: Vilken då?
Josie: Den med Jesus.
Jag: Har du inte hört den andra..?!
Josie: Nej, vilken andra?!
Jag: -drar igång en lång chargong om hur apor blev människor-

Josie: Jaha. Men den med Jesus och det då?

Jag: -berättar jättekort om Adam och Eva-

Josie: Men Peter då?

Jag: Det finns ingen Peter. Dom hette Adam och Eva!

Josie: Jasså. Men fanns det en Peter i den historien som du trodde på då?

Jag: Nä...

Josie: Okej.


Det hela lät mycket roligare när vi höll på att diskutera det än vad det gör här, men jag tyckte ändå det var värt att nämnas. Sen frågade Josie om jag trodde på Jesus och jag sade nej och hon blev jättechockad. Sen sade hon att det måste man ju göra. Då blev jag nästan arg och sade att det måste man inte alls det och att alla tror på olika saker och bla bla. Hon är ju visserligen åtta år men det är aldrig för tidigt att pränta i dom att alla får tro på vad dom vill.
Sen undrar jag också vid vilken ålder dom börjar gå igenom den sk vetenskapliga versionen av hur Jorden bildades och människorna kom till i det här landet? Någon som vet? Jag kommer ihåg att vi höll på med sådant när vi gick i trean, dvs i samma årskurs som Josie går i nu. Men det är ju två olika länder det handlar om...

Och det är inget Corrie ikväll heller eftersom det är fotboll. Och jag känner faktiskt inte för att titta på fotboll ikväll, för jag vill se Coronation street!!



Dagens låt: Laguna Beach theme song.


Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0