What's the point, what's the point, what's the point?

Som Young Knives uttrycker det. Vad är det för poäng med att städa huset från nedanvåning till ovanvåning varenda vecka om det sen ändå bara krävs två ynka dagar för att det ska bli lika skitigt igen? Och känner man sig uppskattad för det man gör? Nej. Får man någonsin höra "åh vad fint du har gjort i huset idag, Malin" eller ens ett enkelt men minst lika uppskattat "tack"? Nej, inte det heller.
Det är i svåra tider som dessa som jag, fast jag inte är ett dugg religiös och inte vill ha något med religioner att göra alls, tackar Gud för att det finns skivor och för att Josefine ringde mig den där gången för ett halvår sedan. Idag vänder jag mig till skivorna. TACK FÖR ATT NI FINNS! Sedan jag kom tillbaka till London efter jul har jag inhandlat följande, i oberoende ordning:

The Horrors - Strange House
One Night Only - Started A Fire
The Fratellis - Costello Music
The Wombats - A Guide To Love, Loss & Desperation
The Hives - The Black And White Album
Biffy Clyro - Puzzle
Paramore - All We Know Is Falling
The Used - In Love And Death
30 Seconds To Mars - A Beautiful Lie
Young Knives - Superabundance
Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
Kate Nash - Made Of Bricks
The Pigeon Detectives - Wait For Me
The Cribs - Men's Needs, Women's Needs, Whatever
Fall Out Boy - Infinity On High
Muse - Black Holes And Revelations
The Enemy - We'll Live And Die In These Towns
Kasabian - Empire
The View - Hats Off To The Buskers

Och alla är minst lika bra. Åtminstone dom som jag har lyssnat på... Det finns några stycken som jag inte ens har öppnat än. Men listan på skivor jag vill köpa växer ständigt och det släpps nya hela tiden. Panic At The Disco denna veckan t ex, Elliot Minor och The Kooks (!!!) i april och sen McFly någon gång senare i vår. Och så alla dessa skivor som redan kommit ut och som jag vill ha!?!

Men nu har jag slösat alldeles för mycket tid med att sitta här. Jag ska ta med mig The View ner och börja röja upp i köket och vardagsrummet. Om jag hinner så får jag ta tag i badrummen med... Jag har ju förlorat en dag i denna veckan redan eftersom måndagen var en röd dag.

Glad Påsk!



Dagens låt: Same Jeans - The View


Åsikter?
Författare: Sofie

Jag visste inte att swindon var så illa ute. Aja, det var ju ändå inget jag riktigt funderade på, eller särskilt inte när du sa detta. Hur blir det du ska inte stanna längre än till sommaren eller?

2008-03-26 @ 16:17:11
URL: http://shoffsan.blogg.se
Författare: Sofie

Jaså, jag visste inte att swindon var så illa ute. Aja, jag funderade väl aldrig riktigt på den familjen, eller särskilt inte efter du sa det här. Men hur blir det förresten, du ska bara stanna till sommaren i london eller?

2008-03-28 @ 13:21:08
URL: http://shoffsan.blogg.se
Författare: Sofie

dumma kommentarbox!

2008-03-28 @ 13:22:14
URL: http://shoffsan.blogg.se

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0