The lights are on and someone's home.

Tänkte mest sticka in med att jag är supertrött, lite hungrig och vill bara gå och lägga mig. Fast först ska jag ta en frukt och sedan ett låångt, avslappnande bad! Har varit en lång dag, minst sagt. Och inte blev det bättre av att barnen var elaka mot mig på eftermiddagen när vi körde hem och att bensinen i bilen var i stort sett slut så jag kände mig supernervös hela vägen. Nu är i allafall dagen slut, barnen sover och bilen är tankad. Resten av veckan kommer se ut ungefär så här:

Onsdag: Nästan ingen städning, inga klubbar efter skolan så vi kommer hem tidigt och Josie har Brownie's på kvällen.
Torsdag: Båda tjejerna har klubbar efter skolan så jag behöver inte hämta dem förrän sent. Därför ska jag åka in till Kingston på dagen och leta efter en födelsedagspresent till pappa. Kommer säkert inte hitta något alls till honom och massor till mig själv, precis som det brukar vara.
Fredag: Sport Relief-dag så tjejerna ska vara sportklädda ("Jag ska ha min tenniskjol!" "Jaha, men JAG ska ha min tennisklänning!" Suck.). KOKO på kvällen med Josefine! En gammal fin tradition det där, haha. Tjuhuu! Man måste ju ringa i helgen på rätt sätt, liksom.
Lördag: Blir nog en slapp dag med antagligen både Maria och Josefine eftersom ingen av dem jobbar förrän på kvällen.
Söndag: Josefine och jag ska gå och simma. Jaha, ni läste rätt; SIMMA! Vi ska bli smala och smärta, dags att tänka på "Beach 2008". Inte för att vi kommer komma till någon "beach" det här året men man kan ju göra ett försök i allafall. Usch, måste prova bikinin sen också... Ser inte riktigt fram emot det! 

Förresten så måste jag berätta om en kul sak som hände innan! Ungefär det enda roliga som hänt på hela dagen... Josie och Ellie skulle bada och jag hade tappat upp vatten till dem. Medan Josie var på toa så gick Boots runt och snokade överallt, han har inte kunnat gå ut eftersom det har varit dåligt väder så han har varit lite orolig. Han gick in i badrummet och jag, som misstänkte vad som skulle hända, följde efter. Och mycket riktigt, han tog ett språng upp mot badkaret för att hoppa ner i det, naturligtvis visste han inte att det var fyllt med vatten. Jag var beredd och lyckades på något sätt fånga honom i luften innan han landade! Till saken hör också att han brukar sitta i badkaret när det är tomt (vilket jag inte tycker är särskilt hygieniskt men det är ju inte jag som bestämmer i detta hus så vad göra...) så han visste ju inte att det var vatten där i för det är det ju aldrig annars när han sitter där. Jag ångrar nästan att jag fångade honom för det hade varit ännu mer kul att se hur han hade tacklat att landa i ett fyllt badkar! Hahahaha!

Nej ni, nu får jag ta och ge mig iväg till badrummet annars blir mitt bad aldrig av!


Dagens låt: Mouthwash - Kate Nash


Åsikter?
Författare: Sessan

Hahaha, det där om Boots och badkaret flinade jag rejält åt. ^^

2008-03-12 @ 18:29:31
URL: http://sessisen.blogg.se

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0