Lördag

Jag ska gå ut på en lång-lång-långpromend om en timme eller så. Jag sitter och väntar på att jag ska ta tag i allt och fixa till mig, plus göra en master låtlista i iTunes så jag har bakgrundsmusik till traskandet.
Det finns två anledningar till att jag ska gå på långpromend. Eller ja, två huvudanledningar i alla fall.
1. Maria och Josefine jobbar så jag har ingen att umgås med.
2. Ellie ska ha tre kompisar här och Josie en, alltså vill jag inte vara kvar i huset.
Man skulle självklart kunna lägga till en tredje anledning såsom att jag tänker gå en långpromenad bara för att det är SÅ trevligt och SÅ skönt att få lite frisk luft. Men jag låter det vara. Jag tycker dock om att gå promenader... Hade varit trevligt med lite sällskap bara.

Veckan har varit ganska busy som vanligt, särskilt eftersom Josie har varit magsjuk större delen av den. I torsdags var det värst och hon kräktes två gånger; bland annat i trappan. Trevligt! Jag har dock lyckats behålla humöret både denna veckan och förra, och jag har absolut ingen aning om hur jag har lyckats. I vanliga fall så blir jag irriterad för minsta lilla sak men icke, jag och barnen har haft roliga och mysiga dagar tillsammans. Trots det så är det ändå väldigt skönt med helg. Ibland önskar jag bara att jag inte bodde med familjen så att jag hade kunnat göra precis som jag velat och fått sova så länge jag velat...

Nu har jag slösat bort ytterliggare tio minuter av den här lördagen och jag har fortfarande inte kommit mycket längre än förut vad det gäller smink och låtlista. Får väl ta och sätta fart annars kommer det bli mörkt innan jag kommer ut... Jag hoppas bara att regnet håller sig borta, det ser lite oroväckande ut.

Ha en bra helg!


Dagens låt: Oh! Vanity - The Charlatans

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0