Skärpning.

Det blir såhär ibland att man helt enkelt inte orkar eller tänker på att skriva något. Det har varit så ett tag nu så därför tar jag mig i kragen just idag.

Det är 46 dagar kvar idag och jag längtar verkligen, verkligen hem! Så det gör ont. Men inte så att jag är ledsen hela tiden utan mer som att jag verkligen inte kan vänta tills den 3:e augusti utan mer som att dagen måste komma nu, nu, nu! Jag är otålig. Ja, det är nog rätt ord, jag längtar hem på ett otåligt sätt. Men det är några veckor att ta sig igenom, ca en och en halv månad, men jag håller ut. Tänk vad bra det kommer kännas sen när jag kommit hem och kan se tillbaka på mitt år och tänka att jag klarade fanimej att stanna ett helt år utan för mycket bekymmer! Och så roligt det har varit också! Jag ångrar definitivt inte att jag åkte iväg, aldrig i livet att jag ångrar mig.

Jag har precis målat naglarna bubbelgumsrosa, igen. Det är mitt nya favoritnagellack från Bourjois, jättebra. Penseln är större än vanligt så man behöver inte stryka på så många gånger innan hela nageln är täckt, plus att det torkar fort OCH, det viktigaste, nagellacket slätar själv ut alla "bulor" som uppstår så det blir jätteblankt och fint. Kanoners!

På fredag är det midsommar men det blir nog inget firande i år för min del. Maria jobbar och ja, hon är ju den enda svensk jag känner här numera. Får väl spara det till nästa år och köra dubbelt då, hehe!

För övrigt har Big Brother 9 (9 som i säsong 9!!) precis börjat här och det följer jag stenhårt. Varenda kväll klockan tio ligger jag i sängen med fjärrkontrollen redo. Det är faktiskt bättre än i Sverige, måste jag säga, inte alls lika extremt. Men folken är det en ganska stor blandning på; finns bl a en blind kille där inne som är ganska speciell och en annan kille som är albino... Och så, hahahaha, en 40-årig italienare som heter Mario! HAHA! Ja, underhållande är det i allafall.
Men Top Gear är fortfarande mitt favoritprogram; "Last time I had this much fun, furniture got broken!". xD



Dagens låt: Pork & Beans - Weezer


Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0