Le weekend.

63 dagar.

Fredag: Sista kvällen på KOKO, som sagt. Vi hade blivit bjudna hem till Liz som bor granne med Josefine typ och där fanns även Karin. Trevliga tjejer! Senare kom också Ellinor. Vi hade sällskap hela vägen till Camden sen skildes vi åt men stötte på varandra då och då under kvällen. Och vilken kväll! Bästa kvällen på KOKO, ever, enligt mig! Mest tack vare musiken. Dom spelade verkligen alla låtar som vi velat höra där men som dom aldrig spelat; Chelsea Dagger (dock stod vi i garderobskön när dom körde denna men ändå), Turn Tail, After Hours, Same Jeans... Och så, det bästa; THE BEGINNING OF THE TWIST! Som vi skrek när vi hörde introt och sen röjde vi non-stop tills låten var slut. Lätt kvällens höjdpunkt!
Bussen hem var dryg. Särskilt när vi fick stanna ca 10 minuter i en uppförsbacke eftersom motorn var överhettad. När jag väl kom hem vid femtiden så var det helt ljust ute vilket kändes lagom dumt, haha!

Lördag: Jag fick sova ända till tolv, dock med öronproppar i öronen, sen kollade jag på sista semifinalen i Britain's Got Talent som jag missat kvällen innan. Escala gick vidare till final vilket var det bästa! Dom tjejerna är ju så grymma så det finns inte. Sen duschade jag, ringde Maria och bestämde att vi skulle käka Burger king i Wimbledon. Sagt och gjort, hamburgare blev det och sen en snabbis på HMV där jag inhandlade nya Pigeon och nya Futureheads, wihoo!
Sen gick vi på Tesco och köpte två påsar chips och en stor läsk för att sedan bege oss hem till Marias lilla rum och finalen i Britain's Got Talent. Väldigt spännande och stort grattis till lilla George 13 år som vann med sin regndans (haha). Han förtjänade verkligen att vinna men jag förstår inte varför Escala inte ens kom topp 3... Ahja.
När jag rotade i väskan vid ett tillfälle så fick jag upp påsen från HMV. Med ett krossat Pigeon-fodral. Kuuuul. Men skivan är ju hel iallafall så det får väl ses som det viktigaste.

Söndag: Har väl varit vaken i ett par timmar efter ännu natt fylld med Sverigedrömmar. Har jag sagt att jag drömmer om Sverige varenda natt? Gamla klasskamrater, farmor (?), familjen, vänner, Findus och allt möjligt som är kopplat till Sverige på någon vänster. Helknas.
I alla fall, har inte gjort så mycket än så länge. Dagens planer är nog att gå en promenad i eftermiddag, duscha och sedan lyssna på första spelningen av McFly's nya singel på Radio 1 ikväll! Det ska bli mycket spännande.

Hoppas att Sverige mår bra!



Dagens låt: Palladio - Escala


Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0