Exhausted.

56 dagar kvar.

Helgen har varit fantastiskt fullspäckad med både det ena och det andra så jag tar det från början!

Fredag: Äntligen dags för The Pigeon Detectives! Tack vare min sega värdfamilj så lämnade jag inte huset förrän fem i sju, alltså fem minuter innan insläpp, så det blev lite stressigt. Det var skitmycket trafik på vägen också, naturligtvis, och det regnade på oss med så det kändes sådär när vi kom fram till Brixton. Men jag och Josefine gick in och placerade oss allra längst bak längst upp. Hade ju inget val eftersom vi fått biljetter på balkongen där det är sittplats och ville man stå upp, som vi ville, så var man tvungen att gå allra längst upp. Men vi sket i det och försökte göra det bästa av situationen. Men det var så varmt! Jag har aldrig varit så svettig innan ett gig ens har börjat...
Vi missade första supporten men det andra bandet var Cage The Elephant som var ganska bra faktiskt. När dom gått av spelades det skitbra musik fram tills att Pigeon gick på. Har aldrig varit med om att dom spelat så bra låtar innan på ett gig! Det var The View, The Fratellis, ACDC, Babyshambles och allt möjligt.
När Pigeon gick på reagerade jag ungefär som jag brukar göra när jag ser McFly: gallskrek och hoppade upp och ner! Och dom ägde ju scenen. Har inte riktigt hunnit lära mig alla dom nya låtarna än eftersom jag bara haft Emergency i en vecka men det gjorde inget. Jag rekommenderar alla svenskar att gå och se dom på Peace&Love i sommar! Ni kommer missa något annars.
När det var slut gick vi på McDonald's och sen tog vi bussen till Tooting. Jag var dock inte hemma förrän vid ett-tiden eftersom jag fick vänta ett tag på 131:an så jag var helt slut när jag väl kom i säng.
Dagens citat: "Det är så trångt här på bordet. Det är för mycket salt överallt!" - Josefine på McD's efter att ha begravt sina pommes i salt och hälften av det runnit ut på bordet.

Lördag: Dagen efter var det upp tidigt för att återigen träffa Joey i Wimbledon och sen åka ut på äventyr. Vi åkte till Covent Garden där hon försökte visa mig runt "Ollie style" men det gick inte så bra. Det bästa var när vi letade efter en affär som dom gått till en dag och hon sa "nu ska vi vänster" när affären lågt rakt framför oss! Minne som en get har hon, den kära Joey. Sedan traskade vi vidare ner mot Soho, China town och Leicester square. Vi gick förbi Capital radio huset och kollade om Alex Zane var hemma men han syntes inte till.
Sedan åkte vi till Oxford street, suprise surprise, köpte mat och gick mot Hyde park. Det var dock inte så jätteskönt där idag eftersom det var molnigt och lite blåsigt. Sedan började vi leta avskedspresenter till Josefines värdfamilj och gick på M&S och Hamleys allt medan jag höll på att dö av den enkla anledningen att vi gick i affärer.
Efter ett stopp i Wimbledon så begav jag mig hemåt för att vila en halvtimme och sen göra mig i ordning för utgång med Maria. Hon behövde handla mat så jag följde med henne på Tesco och sen fortsatte vi hem till henne. Vi hade bestämt oss för Walkabout i Wimbledon och det slutade med att två av hennes arbetskamrater också följde med. Och som vanligt var det störtkul! Walkabout is the shit. Det var dock ganska trångt och en aning för mycket rnb spelades men det var okej, det var låtar man kunde så det gick att dansa till.
Blev återigen en sen kväll, kom inte hem förrän ett efter att ha skrämt livet ur Theo och hennes kompis som precis skulle gå ut genom dörren när jag försökte gå in.

Söndag: Gissa vad? Jag träffade Josefine i Wimbledon igen. Och jag var SÅ trött och huvudet hade mått bättre det med. Och det var jättevarmt också... Alltså, riktigt varmt. Vi hade i allafall planerat att gå på Naturhistoriska museet i Kensington så dit åkte vi. Snabbt och enkelt med tunnelbanan! Väldigt bra färdsystem det där.
I allafall, det var ganska intressant att gå runt och kolla på alla dinosaurier, djur och annat. Men det var jäääättestort och jäääättevarmt och jag var jääääättehungrig så jag orkade inte kolla ordentligt på allt. Sen gick vi och käkade Subway på en liten gräsplätt i Kensington och förundrades över dom sjukt flashiga husen det fanns där. Det är ju värsta rikemansområdet! Sen tog vi lite bussar hit och dit, kollade på fler hus, åkte genom Chelsea och Fulham och såg Stamford Bridge (Chelsea FC's hemma arena) på nära håll osv. Det slutade med att vi åkte till Kensington High Street, gick i lite fler affärer, åt jättegod mangoglass och tog sen bussen till Clapham Junction. Vid det här laget var jag SÅ svettig och äcklig att jag aldrig längtat efter en dusch mer i mitt liv än vad jag gjorde då. Fy!
Jag slängde mig in i badrummet så fort jag kom hem och tog en kall dusch, mycket behagligt!

Nu är helgen slut (igen) och en ny vecka väntar som antagligen kommer få ett ganska så tråkigt men oundvikligt slut. Och imorgon ska Ellie ha en kompis som kommer och sover över. På en skoldag. Men denna kompis ska flytta till Southampton nästa vecka så det är väl därför. Plus att Theo sa något om att det kommer bli konstigt för mig med bara ett barn att ta hand om så därför skulle Ellie ha en kompis med hem någon dag från skolan. Jo men visst, jag tycker det ska bli fruktansvärt skönt att bara ha hand om ett barn så nu behöver vi väl inte överdriva med sleepovers och allt hade jag lust att säga.

Nej ni, nu ska jag ta och knyta mig. Har en hel del sömn att ta hand om!
Jag längtar till den 3:e augusti!!!!!!!!



Dagens låt: Tales of Girls, Boys & Marsupials - The Wombats

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0