Don't forget, to take a breath.

Inte mycket har hänt sedan igår, mer än att jag var på fantastiskt dåligt humör imorse. Och eftersom Josie inte heller är någon morgonmänniska så kunde det ju bara sluta på ett sätt... Ibland har jag lust att skrika, högt, när hon bara ignorerar vad jag säger. Den enda person hon verkligen lyssnar på, och det gör hon enbart för att hon är rädd för att bli utskälld, är Theo. Hon skiter oftast blankt i vad både jag och Ian säger, åtminstone när det gäller saker som hon absolut inte vill göra, t ex borsta håret och duscha. Tyvärr påminner hon om Theo redan på många sätt; dvs. hon gör ingenting som kan klassas som "jobbigt" eller "ansträngande" och om möjligt så låter hon någon annan göra det åt henne. Jag ser inte det som en bra egenskap.

Trädgårdsmästaren Igor från Ukraina är fortfarande här. Han jobbar och jobbar och jobbar och jobbar. Jag tror dock att han är klar snart. Just nu håller han på att lägga sten på den nya uteplatsen och när det är färdigt tror jag inte det finns så mycket mer för honom att göra här... Han har slitit hårt dom senaste veckorna. Han fick bl a rensa bort allt skräp som familjen Shum samlat i en fin hög längst ner i trädgården. Han beklagade sig för mig en dag, med sin ganska så skraltiga engelska, och försökte gestikulerande förklara att det inte fanns plats för mer skräp på framsidan av huset. Istället så tänkte han slänga över lite på båda sidor om staketet till grannarna och sen skulle han hänga sig! Hahahahaha! Men jag förstår honom. Nej vänta, jag vet exakt hur det känns. Ja menar, hur kul är det att göra andras skitgöra?

Jösses vad gnälligt det här blev, det var inte riktigt meningen. Men det är i alla fall bara 19 dagar kvar idag... Och jag är jättejättesugen på mammas jordgubbspaj.

Puss och kram!

(P.S Märkte ni, inte ett ord om JB!!! Förutom rubriken, tss.)



Dagens låt: Do Ya (acoustic) - McFly

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0