Tjolahopp.

Hej Sverige. Läget? 20 dagar kvar idag.

Jag är tillbaka i storstadssmeten efter en helg på landet. Bristol kändes typ som landet jämfört med London, haha! Nu var det ju inte landet utan mer småstad, en ganska mysig sådan också, men tempot var mycket lugnare och behagligare där. Ingen sprang fram på gatorna för att hinna till tåget/tunnelbanan/bussen, det fanns vatten och fontäner överallt, och man fick liksom bara en mysig känsla i sig när man gick runt på gatorna där. Och självklart var det kul att träffa Jenny också! Tack för en rolig helg, matey!
Det blev en hel del Skins-sightseeing så nu har jag sett parkerna, bänkarna, gatorna och broarna som kan skymtas bakom Maxxie, Tony och dom andra i tv-rutan.

Mina McFly-singlar hade kommit med posten i helgen så när jag kom tillbaka efter skolturen imorse, glatt ovetandes om vad som vänta skulle, slet jag upp paketet och ut trillade 3 singlar och en DVD. Yahay! När jag sedan kollade lite närmare på innehållet insåg jag att något fattades. Något jäkligt viktigt dessutom. DVD-skivan! Det fanns ett fodral till den, men det var ingen skiva i det... Kanon, liksom. Jag fick mejla till företaget och fråga var i helsike min dvd-skiva tagit vägen någonstans. Jag fick svar drygt en timme senare (imponerande snabbt, måste jag säga) att dom ska skicka en "replacement dvd". Hm, det känns lagom vanskligt ju. Som om dom bara plockar upp vilken dvd-skiva som helst och skickar iväg. Ahja, får hoppas den kommer inom dom närmsta dagarna då!

När jag precis skulle gå av bussen från Bristol igårkväll, jag var ganska så seg med att komma av (skyll på Maria, hehe), så var det bara jag och en liten familj bestående av en mamma och två små pojkar kvar. Precis när jag reser mig upp från sätet går mamman och den minsta pojken förbi i mittgången och den lilla pojken, som inte kan ha varit mer än fyra år, gnäller om något varpå mamman vänder sig om och ger honom en örfil. Vilket årtusende lever vi i egentligen?! Usch, att en människa kan göra så alltså! Jag blev SÅ arg... Nog för att barn kan vara bråkiga och olydiga, men det finns många uppfostringsmetoder man kan använda sig av och aga är INTE en av dom. Fy för!

Annars så slapp jag köra barnen till skolan i torsdagsmorse. Jag slapp hämta dom också. Jag slapp även lämna dom i fredagsmorse. Och, jag slipper hämta dom idag! Kanon. Och det är bara sju skoldagar kvar innan sommarlovet börjar så efter det behöver jag inte köra bil någonstans! Jag tycker om att köra bil egentligen, men pedalerna i den nya Renaulten är så hårda, plus att vi inte har fattat radion än så vi får inte in några bra radiokanaler. Imorse fick jag bara in fransk radio, t ex.

Till helgen blir det äntligen utgång igen och kanske lite packning på det. Eller åtminstone lite mer rensning i min redan ganska så tunna garderob. På söndag kommer ju nya McFly-skivan med The Mail on Sunday också. Så det ser ganska ljust ut fram över, trots allt. PLUS, att jag ska beställa lite Jonas Brothers-grejer från deras hemsida och även förbeställa nya albumet! Och, märkte ni att det var första gången i detta inlägg som jag nämnde JB?! Det går framåt (eller bakåt?).

Imorgon spränger vi tjugo-strecket!




Dagens låt: I Wanna Be Like You - Jonas Brothers

Åsikter?
Författare: Sessan

Oops, såg inte detta inlägg förrens nu. Tack själv för den trevliga helgen, de va kul o ha dej här! :) Och ja, visst är det en sån där riktig mysig känsla man får av denna stad...that's why I wanna stay! :D

2008-07-28 @ 00:57:38
URL: http://sessisen.blogg.se/

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0