Oooh, how the tables have turned!

Jag kan räkna dagarna till hemresan på en endaste hand numera! Jag längtar.

Idag var det näst sista dagen i skolan för Ellie och Josie så därför hade det anordnats någon slags skolpicknick med alla elever, lärare och dom föräldrar som kunde komma. Självklart fick jag traska iväg till Holland Gardens med picknickkorg och filt men det var faktiskt jättemysigt. Dock lite väl stojigt och stimmigt emellanåt...

Imorse kom en av Ellies kompisar, Loren, fram till mig på skolgården och frågade:
- Malin, är det sista gången vi träffas nu?
- Nja, vi ses nog imorgon med, svarade jag.
- Åh men jag kommer sakna dig, du är den snällaste au pair jag träffat!
Sen fick jag en bamsekram. Och det var nästan så jag fällde ett par tårar bakom min enorma solglasögon! Loren är världens gulligast tjej! Sen sa hon att alla au pairer från Sverige var dom bästa au pair-erna eftersom vi var så trevliga. Men jag vet inte om jag riktigt kan lita på det eftersom jag var den enda svenska au pair som hon någonsin hade träffat. Haha! Men det lilla samtalet lyste verkligen upp min morgon. Jag väntar fortfarande på att få höra något liknande från Ellie och Josie, hmpf.

Imorgon är det skolavslutning och sen ska jag flyga runt Raynes Park med den lilla Renault Clion eftersom båda tjejerna ska på kalas, på helt olika ställen, på eftermiddagen... Toppen.
På torsdag ska dom hem till sin extralärare och så ska vi baka.
Sen på fredag ska dom ha vars en kompis här (den som är lite snabb i huvudet har redan räknat ut att det innebär två barn extra och fyra barn sammanlagt...) och på kvällen åker hela familjen till Somerset. Och sen ser jag nog aldrig dom igen.
HALLELUJAH!
Nej, men allvarligt talat så är jag inte säker på hur det känns... Just nu vill jag mest komma hem och sen kan vi se hur det känns sen. Men jag kommer inte längta tillbaka till au pair-livet, den saken är klar i allafall!
Men jag får väl ta mig igenom dom dagar som är kvar först, har fullt upp!

Annars är 'Poor Unfortunate Souls' fortfarande på repeat.



Dagens låt: Poor Unfortunate Souls - Jonas Brothers

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0