I'm a fire and I'll burn, burn, burn tonight.

Oj, just precis körde det förbi en bil med värsta diskot pågående. Haha det lät verkligen jättemycket! Men det var inte därför jag bestämde mig för att sätta mig här och plåga er alla med ett långt, utdraget inlägg. Var ju ett tag sen sist så det får väl bli extra extra långt idag för att gottgöra er.

Ellie var sjuk större delen av förra veckan. Eller ja, "sjuk" ska jag kanske säga. Hon var nog sjuk på riktigt en dag och låtsades dem andra två dagarna. Det var (tyvärr!) inte jag som bestämde om hon skulle vara hemma eller inte så jag fick dras med henne tre dagar i rad. Kan säga att jag var på fruktansvärt dåligt humör när vi var inne på tredje dagen... Fick i allafall städningen gjord. När Josie är hemma kräver hon uppmärksamhet och sällskap hela tiden, det är snäppet värre än en frisk Ellie som låtsas ha ont i magen hela tiden.

Sen blev det äntligen helg! Var ensam hemma några timmar på fredagskvällen, det är alltid så härligt... Ensam hemma en fredagkväll är den bästa stunden på hela veckan (kanske med undantag för Hollyoaks på söndagmorgnar). Jag tittade i alla fall på Coronation street och åt glass!
Boots höll mig sällskap genom att springa runt och jaga en boll. Han irriterade mig mer än underhöll mig, kan jag säga. Så fort jag reste mig upp för att gå någonstans så avbröt han dock leken och följde efter mig. När jag sen skulle gå och lägga mig så följde han med upp på ovanvåningen och satt och väntade utanför badrummet. Sen rusade han före till mitt rum när jag kom ut. Jag gillar inte att ha han inne på mitt rum, vilket han säkert är medveten om, så han sprang säkert före med flit eftersom han visste att jag skulle stänga dörren i huvudet på honom. Jag var dock beredd på hans manöver så jag hann först och lyckades tränga undan honom med benet och sen stänga dörren. Moahaha.
Jag gick och lade mig, satte på iPoden och tog fram en tidning. Efter ett tag så hörde jag något ljud vid dörren. Det lät ungefär som det brukar göra när det är blåsigt och det blir lite vinddrag, fast lite starkare än så. Först brydde jag mig inte om det men det slutade inte och jag tyckte det var konstigt för det blåste ju inte mycket. Till slut kollade jag nere vid golvet och då ser jag Boots tass sticka fram under dörren! (Till saken hör också att golvet är ojämnt så det sluttar lite precis vid tröskeln och orsakar en ganska stor glipa). Jag vet inte vad han höll på med men han slutade inte så till slut tog jag närmsta tillhygge (det råkade vara min mobil) och smällde till tassen lite lätt. Sen blev det tyst och lugnt!
Det låter vääldigt elakt men det är så att Boots och jag kommer verkligen inte överens. Han är dum och ful så om jag måste ta till sådana saker så må det vara.

Lördagen blev en mindre katastrof men sällskapet var ju trevligt, som alltid, och det var väl det enda som var bra med den utekvällen. Kvällens soundtrack blev Let's Dance To Joy Division enbart för denna textrad, som verkligen stämde in på allt: "everything is going wrong, but we're so happy". Så det var det.
Josefine sov över hos mig och på söndagmorgonen satte vi klockan så vi skulle vakna i tid till Hollyoaks! Nördigt, jag vet. Josefine begav sig hemåt någon gång på eftermiddagen och sen gjorde jag inte särskilt mycket resten av dagen. Var fruktansvärt trött så jag gick och lade mig samtidigt som tjejerna på kvällen!
Nu orkar jag inte berätta mer om vad som hänt.

Tänkte avsluta med att lägga in en bild på veckans heting. (Jag höll på att skriva geting... Haha!) Josefine och jag grät när vi fick reda på att han är gift. Men ja, här har ni honom.

image4
Simon Neil, Biffy Clyro. <3

Nä, nu ska jag gå och förpesta en annan del av internetet. Puss och kram till alla hemma i Sverige!


Dagens låt: Who's Got A Match - Biffy Clyro


Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0