I can hear the bells...

Så, nu ska vi bruka allvar med det här. Eller jag i alla fall, det är ju jag som skriver... Vet inte hur många som läser men om inte jag är seriös med att uppdatera så är det ju ingen som kommer läsa det jag skriver heller.


Veckan har varit ganska upptagen och tröttsam som det alltid är när man kommer tillbaka till vardagen efter ett lov. Man har tappat alla rutiner och allt sånt. Har varit helt slut på kvällarna... Har städat hela huset och tvättat högarna med tvätt jag hittade när jag kom hit. Jag insåg på måndagen (dagen efter jag kom tillbaka) att familjen nog inte rört ett finger vad det gäller städning och tvätt medan jag varit borta. Latmaskar. Jag förstår inte hur man kan låta sina barn bo i ett hus med damm överallt, det hade jag aldrig tolererat. Kanske tur att jag är tillbaka då så det blir lite ordning och reda här.


Var mycket trevligt att återse Josefine med! Vi tog en tur på stan i Kingston i torsdags. Medan vi satt och åt våra Subways på en bänk så kom det fram en kille från Amnesty. Han var ganska rolig och vi lärde honom att uttala "Karlskoga" och "Malin". Haha! Han fick kläm på det efter några försök, det lät faktiskt jättesvenskt! "Did I mention that I've got a Swedish dad?" As if, liksom! Sen skulle han naturligtvis försöka få oss att gå med i Amnesty men det ville vi inte så han gav upp efter ett tag och gick. 


Igårkväll så var jag ensam hemma. Theo var på någon Dart-tävling som hon blivit inbjuden till genom jobbet och barnen var hos Ian. Det bästa ljudet jag vet är när ytterdörren slår igen efter honom och barnen en fredagskväll när jag vet att jag kommer få vara ensam hemma, det är underbart! Huset blir tyst och lugnt och det är städat och snyggt överallt.
Men i alla fall. Jag bestämde mig för att kolla på Hem till gården och sen sätta på Hairspray. Josie fick den i julklapp, det tyckte jag var helt perfekt eftersom jag inte sett den än. Så bra den var! Jag gillar verkligen den perioden när filmen utspelar sig, slutet av 50-talet/början på 60-talet. Musiken och kläderna är helt fantastiska. Man blev erkligen glad av filmen och ville bara dansa med, synd att jag inte är så bra bara. Håller på att ladda ner införskaffa soundtracket. Tjejerna har det någonstans men jag kunde inte hitta det, annars hade jag kopierat deras. Jag hade velat se filmen igen, nu direkt, men får nöja mig med musiken.
Har dock kommit fram till att Zac Efron inte direkt är någon toppenskådespelare. Han har bara ett par ansiktsuttryck som han använder sig av. Fast han kan ju sjunga och dansa så det är väl det som väger upp hans prestation för de flesta, kan jag tänka.

Idag händer inget särskilt... Theo och jag skulle handla på Tesco men hon har råkat lämna sina betalkort med en kompis så det blir inget av det förrän senare. Ska gå en promenad om en stund, vädret är underbart! Blå himmel och i stort sett vindstilla. Vet inte hur varmt/kallt det är, finns ingen utomhustermometer i detta huset men skulle tro att det är lite kyligare idag än innan i veckan eftersom det inte är så molnigt.

Hoppas alla har det bra där hemma, jag tänker på er och saknar er! <3


Dagens låt: I Can Hear The Bells - Nikki Blonsky (Hairspray Soundtrack)


Åsikter?
Författare: Emma

Tänker på dig och saknar dig också! Ingen av oss verkar ha varit så mycket online på sista tiden, inte samtidigt åtminstone. Too bad, vill prata på Skype ;D fast det laggar kanske, haha. Ha det bra, kram!

2008-01-15 @ 18:48:57

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0