Fredag imorgon!

Hejsan hoppsan!
Nejmen, vad är nu detta? Nytt blogginlägg? Oh yes.

Jag är på bra humör idag! Josie har visserligen varit hemma hela veckan. Var lite drygt att ha hand om henne hela måndagen och tisdagen, särskilt eftersom hon inte alls mådde bra då. Theo har dock varit hemma både igår och idag så jag har kunnat koncentrera mig på annat än Josie.
Men i alla fall, imorgon är det äntligen fredag och det betyder snart helg och utgång i Camden med Josselossan! Vi ska fira hennes 20-årsdag som inträffat tidigare denna vecka. Det blir nog KoKo och The Lionheart Brothers från Norge, haha. Kan ju bli intressant fast jag har ingen större koll på vad de spelar för musik och så...

Jag är så lättdistraherad haha. Josefine skickar sms hela tiden så det är inte så lätt att knepa ihop ett någorlunda intressant inlägg när man blir avbruten hela tiden! Jag får skälla på henne imorgon.

Har precis insett att det inte finns så mycket intressant att berätta... Jo, kanske att jag drömde två mardrömmar inatt? Den första involverade flygplan och Leonardo DiCaprio, sen vaknade jag runt fem och var jättetäppt i näsan. Jag tog nässpray, somnade om och drömde sedan, i ca en timme, en invecklad sak som involverade i stort sett alla släktingar, alla vänner och all familj jag har plus x antal ambulansmän och en mobiltelefon som vägrade låta mig ringa 112. Kuuul. Var nästan skönt att vakna sen fastän klockan bara var sju.

Imorgon blir det en lugn dag. Josie ska definitivt gå till skolan så det enda jag tänker göra imorgon är att städa vardagsrummet och sedan ligga på soffan och kolla på alla förra veckans avsnitt av Hollyoaks. Dvs. ifall inte Theo tagit bort dem som hon hotade med att göra eftersom det började bli ont om utrymme på SKY-boxen, haha.
 
Det händer ganska ofta intressanta saker när man är ute och kör bil i London. T ex i tisdagseftermiddag så var jag och Josie på väg till skolan för att hämta Ellie. När befann oss på vägen man kör på innan man svänger in på den gatan som leder till själva skolan så hamnade jag bakom en blå bil som körde jäääättelångsamt. Tro mig när jag säger att det är ovanligt att bilar kör för långsamt här, t o m gamla tanter bränner på med plattan i mattan.
I alla fall, jag blev lite irriterad eftersom det nästan hann bli bilkö bakom oss innan vi närmade oss gatan dit vi skulle svänga in. Naturligtvis skulle den blå bilen också svänga. SUCK. Den svängde, vi svängde och x antal bilar svängde in efter oss. Sen plötsligt saktar bilen ner ännu mer, stannar och sätter på vänsterblinkersen. Jaha, tänkte jag, vad ska han göra nu då? Det fanns liksom inga lediga parkeringsplatser just där. Då öppnar föraren dörren och sticker ut huvudet och överkroppen och börjar gestikulera aggressivt och tycker att jag är i vägen! Då ska han tydligen backa in på en uppfart längre ner på gatan som han redan kört förbi. Gatan som då är blockerad av mig och kanske tre andra bilar... PUCKO! Han kan ju inte börja backa och hålla på när det är bilar bakom honom. Han hade stannat mitt i gatan också så det var inte så lätt att köra förbi, särskilt eftersom det fanns parkerade bilar på båda sidor om gatan (tacka vet jag Sverige och datumzoner!).

Nej, nu ska jag nog ta och göra te och sedan kolla på Never Mind The Buzzcocks på Youtube. Har ju missat en del avsnitt. Oooh, det är ju Waterloo Road ikväll! Yay!

See ya!


Dagens låt: Chelsea Dagger - The Fratellis

Åsikter?
Författare: Maria

Hur gick det med bilen då? Fick du backa? vill höra slutet!

2008-01-18 @ 22:09:26

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0