"This... is an ambush!"

Tillåter mig själv att ta en paus från mina arbetsuppgifter men jag tänkte faktiskt att jag inte skulle tråka ut er med något om städning eller barn idag. Nej men, vad ska hon då skriva om, tänker ni kanske. Jo, Robin Hood! TV-serien med Jonas Armstrong, alltså.
Säsong ett har precis börjat visas igen på UKTV Gold och eftersom familjen Shum gillar Robin Hood så spelar dem in den. Det bästa är att dem visar ett avsnitt varje vardagkväll klockan sju, alltså fem avsnitt i veckan (mattegeni som jag är så kom jag fram till det helt själv). Jag vet inte varför jag aldrig sett det innan, har ju visats när jag bodde i Sverige också. Nu har jag iallafall insett hur bra det är, haha, bättre sent än aldrig.
Tänker köpa säsong ett på dvd när ekonomin tillåter. Hela boxen kostar £40 vilket kanske är lite magstarkt, men det är så bra, jag måste ha den!
Mina favoriter är Will Scarlett och The Sheriff of Nottingham, fast den sistnämnda är ond. Men Keith Allen som spelar honom gör rollen så himla bra! Han är så elak och girig men sen samtidigt så säger och gör han vissa saker som jag brukar fnissa åt. Will gillar jag för att han är så engagerad och verkligen hatar The Sheriff. Plus att han är ganska trevlig att titta på med! Haha.
På BBC:s hemsida kan man läsa om alla karaktärerna plus att det står vad alla har för vapen att försvara sig med. T ex så har Gisborne ett svärd, Will en yxa och så vidare. När man kollar på The Sheriff så står det att hans vapen är Gisborne! Hahaha! Bara det är kul, tycker jag.


Nej, nu har jag fördrivit lite av min tid. Har en hel del kvar att göra men jag tror faktiskt att jag ska spela lite Sims innan jag börjar. Hejsvej!


Dagens låt: A Whisper And A Clamor - Anberlin


Åsikter?
Författare: Monkey

Det var intressantare när du skrev om städning o barn faktiskt :P

2008-02-19 @ 14:14:50

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0