"Hemma" igen.

Det var ett tag sen, konstaterar jag nu när jag sitter här igen för att knåpa ihop ett litet inlägg till mina kära läsare. Jag har, som sagt, varit bortrest några dagar. Det var väldigt skönt att komma bort från familjen, barnen och städningen ett tag! Det behövdes. Två av dem sammanlagt fem dagarna jag var borta spenderade jag dock sittandes i trappor, på golv och barstolar medan Josefine städade i sin aupair-familjs hus, haha. Men jag höll henne sällskap och hjälpte till när det behövdes! Övrig tid gick vi på bio, hängde på Burger King i två timmar tillsammans med alla Wimbledons fjortisar, såg The Notebook, shoppade i Kensington och på Oxford street (dit vi inte skulle åka), gick Tooting runt och gosade med Pushkin och Mischka (eller hur det stavas). Väääldigt trevligt och väääldigt kul! Blev en hel del minnesvärda stunder, särskilt Burger King. När vi sitter där vid "vårt" bord och är uttråkade kan allt hända, haha. "Dom kanske är i sällskap", t ex. Vi kom dessutom fram till hur vi ska ha kul på The Enemy i mars:
"Dom ÄR bra!" *ta en klunk*
"Dom ÄR snygga!" *ta två klunkar*
"Tom har INTE ko-ögon!" *resten av burken/flaskan*
Hahahaha! Det är så det får bli. Varför går vi på The Enemy när vi kunde sett Kooks och Wombats i maj?! VARFÖR?! Jaja, det lär väl bli intressant det med. The Enemy är ju så hypade nu så det är sjukt. T ex ska dem göra sex kvällar på Astoria för att det är så stort intresse. Sanslöst.

Nä, nu kom jag ifrån ämnet lite här. Har precis avslutat mitt tolv timmars-pass. Har räknat ut att dem dagarna som jag städar som mest, och knappt har tid för lunch, så jobbar jag cirka tolv timmar. Jag går upp runt sju och väcker tjejerna direkt sen är det frukost och köra till skolan, tillbaka hem och städa ända till det är dags att åka tillbaka till skolan och hämta dem. När vi kommer hem igen är det lektid/läxor/middag fram till ca halv sju då någon av föräldrarna brukar komma hem, då diskar jag och sen går jag upp på rummet och faller ihop i en trött hög på sängen. Ungefär. Alla dagar är dock inte lika fyllda av städuppgifter men måndagar och tisdagar brukar vara tuffa, perfekt när man fortfarande är trött efter helgen. Notera ironin.

Egentligen hade jag inget särskilt att skriva. Tänkte mest höra av mig så ni vet att jag lever och sådär. På fredag blir det KoKo och The Ting Tings sen på lördag är det Josies barnkalas som jag ska hjälpa till lite på. Förhoppningsvis kan jag sova lite på eftermiddagen när alla barn åkt hem...

Nej ni, nu ska nog barnen snart hoppa i duschen så då ska jag passa på att gå ner och prata lite med Theo och sen gå upp och ta ett långt, varmt bad för det har jag fanimej gjort mig förtjänt av idag!

Hejsvej, ha det bra och allt sånt trams.


Dagens låt: XFM Breakfast Show Podcast (Ingen sång egentligen, haha, men SÅ roligt...!!! Lyssnade på det på iPoden i bilen och fick bita mig i läppen för att inte skratta flera gånger. Skulle ju sett lagom knasigt ut om jag suttit där ensam i bilen och asgarvat för mig själv!)


Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0