Helg!

Jaaaa! Det enda jobbrelaterade till jag måste göra är att gå (!) till skolan och hämta tjejerna, sen är det officielt helg. Bilen är på service och Theo ska hämta den runt tre, om det inte är något fel på den vill säga, och hinner inte tillbaka med den till skolan är slut. Men det gör inget idag för vädret är underbart! Blå himmel, solsken, klar luft... Ser fram emot promenaden och ska gå lite tidigare så jag kan gå en liten extra runda. Jag och iPoden, då! Det är faktiskt mycket trevligare att gå om man har sällskap av musik. Blir nog Biffy Clyro, för omväxlingsskull... Höhö.

Imorgon är det ju då dags för Paramore. Satt igår och försökte lista ut enklaste/snabbaste sättet att komma till Brixton. Brukar använda mig av tfl.gov.uk som är ganska bra. Man får dock ge det en del försök, för de första alternativen är aldrig de enklaste! Man får dock upp ALLT, särskilt om man skriver in postkoderna för destinationerna. "Gå till bla bla (5 min), ta buss bla bla mot bla bla och stig av vid bla bla (14 min)" och så vidare. Den lägger dock på lite extra minuter för den säger att det tar 10 minuter att gå till Motspur Parks tågstation här hemifrån när det bara tar en 6 minuter eller så. Inte för att jag kollat sådär exakt...
Och jag känner att min bloggs läsarstatistik kommer att öka SÅ drastiskt efter att jag lagt upp det här inlägget!

Just nu står det en stooor kran och blockerar vägen bara en liten bit längre ner på gatan. Dem håller ju på och bygger ut våran grannes loft också, precis som här, men jag har ingen aning om vad de har den där kranen till... Den har varit där ganska länge nu och den för jättemycket oväsen!

Imorse kom det nya kylskåpet också, sisådär en kvart i åtta! Tur att dem inte kom och knackade på kvart i sju i allafall... Jag fattar inte vad det är med detta landet. När vi skulle få SKY-boxen fixad så kom dem och knackade på fem över sju på morgonen! Mitt i veckan, naturligtvis, men ändå. Vad är det för tider?!

Det kanske märks att jag har lite tråkigt och egentligen inget speciellt att berätta utan bara vill fördriva tiden för mitt eget nöjes skull. Varken Theo eller jag kom på något speciellt som jag skulle göra idag...
Kanske får läsa lite till? Köpte en bok på Tesco i veckan; Shopaholic and baby. Titeln är väl kanske inte den bästa men den är helt okej. Precis min typ av bok; ganska lättsmält, inte alltför allvarlig men ändå underhållande. Jag blir dock ganska irriterad på hur ytlig huvudpersonen är allt emellanåt.

Nähe, kanske dags att göra något vettigt? En frukt hade inte suttit fel heller. Tjingeling!


Dagens låt: Folding Stars - Biffy Clyro

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0