Chelsea Dagger

Nu var det ett tag sen sist. Har haft väldans mycket att göra plus att vädret varit så himla fint... Har varit blå himmel, solsken och 15 grader i en vecka snart. I februari!!! Hur sjukt är inte det, på många sätt. Nog för att jag befinner mig på en aning sydligare breddgrader än annars, men det känns inte normalt med sådan här väderlek! Men jag klagar inte, tvärtom. Jag och Josefine tillbringade första halvan av lördagen med att irra runt på ungefär varenda tunnelbanelinje som finns och den andra halvan i Kensington Gardens och Hyde Park. Vi satt och fnissade gapflabbade åt alla joggare. Vi kan vara SÅ elaka ibland, alltså.
Det blev solglasögonspremiär i fredags med. Var tvungen att ha dem på när jag körde bil, hade blivit blind annars! Så stark solen var. Trodde tjejerna skulle skratta åt mig för att jag har sånna extremt stora brillor men de fick tummen upp av båda två, faktiskt.

Fick en lååång lista av Theo i måndags på saker som hon ville att jag skulle göra denna veckan. När jag läst igenom den insåg jag att det var grejer utöver den vanliga städningen. Yay. Listan innefattar tre rum, extremt mycket hyllor med massa saker på och en dammtrasa. Resten får ni räkna ut själva.
Har dock bara ett och ett halvt rum kvar plus att jag hunnit göra den vanliga måndags och tisdagsstädningen plus tvätta litegrann. Inte konstigt att jag är helt slut!

Antar att de flesta hört om branden i Camden? Läskigt om något! Första helgen på flera veckor som Josefine och jag inte är där överhuvudtaget och vad händer? En marknad, som jag besökt ett par gånger och som inte ligger alltför långt ifrån några uteställen vi brukar gå på, brinner ner. Ödet, mina vänner, ödet!
Vi ska iallafall dit igen på fredag, haha. KoKo som vanligt och Glasvegas spelar!!! Ser jag fram emot. Alla, ladda ner Daddy's Gone! Svinbra.

Har äntligen lyssnat på lite fler av skivorna jag fick för mitt presentkort. Har ett par kvar men favoriten so far är helt klart The Fratellis skivan (Costello Music). Sån partyskiva! Man vill bara dansa när man hör den, och dem har så annorlunda texter också. Man fattar inte alls vad dem sjunger om, allt är så kryptiskt och dubbeltydigt, men det gör det bara ännu bättre på något sätt. Har lyssnat på skivan i bilen.

Åååh varför är det inte Coronation Street ikväll?! Jag är för besatt av det, det kommer bli jobbigt när jag kommer hem igen och inte kommer kunna titta på det. Jag och Josefine måste alltid gå igenom det senaste som hänt när vi ses, haha. Ibland, om det händer något alldeles extra, så skickar vi sms medan vi tittar på det. Så töntiga är vi!

Nu är jag för trött för det här. Godnatt!


Dagens låt: Whistle For The Choir - The Fratellis

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0