Stryk?

Ni som följer min blogg vet kanske om att det är jag som har hand om strykningen i min familj. Jag brukar oftast stryka på måndagar men någon enstaka gång så gör jag det på tisdagen istället - jätteintressant, jag vet - ifall jag är upptagen med annat på veckans första dag.
När jag idag traskade ut till tvättstugan och öppnade skåpsdörrarna till hyllan, där stryktvätten förvaras, fick jag en smärre chock. Det var ett sjukt jäkla strykberg som låg där och väntade på mig! Ett par byxor, åtta örngott och 21 tröjor av olika slag... Låter kanske inte så farligt med tanke på att det var relativt enkla grejer jag hade att göra med, det hade ju varit klart jobbigare med 21 skjortor! Men ändå. Det tog mig en och en halvtimmes nonstop strykning innan jag var helt färdig med alla plagg.

För övrigt väckte Findus mig halv sex imorse, en och en halv timme innan mitt alarm går igång. Den katten har talang för att vilja gå ut ungefär en timme eller så innan man själv ska gå upp... Jag lovar att han i hemlighet vet hur en digitalklockradio fungerar och sitter och väntar på "rätt" tidpunkt att vilja gå ut, dvs när det är som mest irriterande för husse eller matte. Han hade dessutom lämnat stora hårtussar överallt på min nya, fina matta så jag fick plocka fram rollern. Men jag tycker om kattskrället ändå!




Dagens låt: Still Figuring Out - Elliot Minor (grym live!)

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0