Nostalgi.

I en av mina skrivbordslådor så har jag en gammal 'mina vänner'-bok. Ni vet en sån där som man sprang runt med på lågstadiet och mellanstadiet och ville att alla skulle skriva i och ju fler man 'hade' i den desto coolare var man? Den jag (fortfarande) har i skrivbordslådan inhandlades antagligen någon gång precis innan jag insåg att det kanske inte var så himla coolt att ha en sådan bok och därför är den ganska tom. Jag har dock själv fyllt i den (bakifrån) genom årens lopp med sådär ett halvår-års mellanrum och det är ganska roligt att kolla igenom! Den lever ett ganska bortglömt liv där i sin lilla låda men när jag väl kommer ihåg den så brukar jag plocka fram den, fylla i ett nytt uppslag och titta tillbaka på hur allting förändrats genom åren. Nu ikväll fick helt plötsligt ett sug efter att plocka fram den där boken och titta lite i den. Jag hittade några grejer som jag inte vet om jag borde skratta eller gråta över...

Det allra första jag fyllde i gjorde jag nog när jag gick i femman eller sexan (jag har bara skrivit 'Kastanjen' som klass så jag är inte säker...) och man kan då läsa att mitt favoritlag var Sverige (väldigt solidariskt...), min idol var Nalle Puh (???) och mina favoritgrupper var Backstreet Boys och A-Teens. Dessutom var min favoritfilm Nothing Hill. Yes, jag hade stavat det 'nothing'... xD
Om vi sedan snabbspolar fram till åttan (jag valde ett uppslag eftersom jag måste haft en knäpp då och fyllt i boken åtta gånger under ett skolår...) så tyckte jag att matte (ve och fasa!), biologi och hemkunskap var dom bästa ämnena. Mina idoler var Roberto Carlos och David Beckham (ewww!) och mina favoritprogram Mordkommissionen och Nya Tider.

Tur att jag också växte upp...

Åsikter?
Författare: tove

Nalle Phu?! XD En kompis till mig hade tomten och gud som "idol". Nu för tiden är hon dock väldigt inne på Johan Palm.... OCH - det är helt sant.

2008-12-12 @ 17:31:04
URL: http://interntmedt.blogg.se/

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0