Kakor och annat.

Efter en något darrig start på dagen (se föregående inlägg om du just krupit fram under en sten, gått ur ide eller liknande) så körde jag igång med tidig frukost och en kort promenad när det ljusnat. Hade velat gå längre men lungorna tillät icke detta så jag fick snällt vända innan jag ens hade hunnit ut ur byn. Resten av dagen har gått i vilans tecken p g a trötthet, mensvärk och annat tjafs så inte mycket spännande att berätta där.

Jag har hittat ett par intressanta brownies-recept som jag tänkte prova på torsdag. Är inte säker på vilket av dom jag ska använda mig av men dom skiljer sig inte så jättemycket från varandra så det spelar nog inte så stor roll egentligen. I det ena receptet ska man inte enbart använda kakao utan en blanding av kakao och oboy vilket låter lite roligt. Vi har dock inte så jättemycket oboypulver hemma och man vet aldrig hur mycket sådant det hinner gå åt på ett par dagar så valet kanske blir enkelt i slutändan... Vi får se!

På tal om bakning så gjorde jag dessa godiskakor förra veckan med dumlekolor och smält noblessechoklad ovanpå. Riktigt goda!








Dagens låt: About You Now - Timo Räisänen

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0