God Jul!

Det blev visst aldrig något jul-inlägg igår. Hade tänkt logga in och skriva en snabb julhälsning igårkväll efter att våra gäster åkt hem men jag var så trött att jag duschade och stupade i säng så fort dom klivit ut genom dörren, typ. Jag hade i alla fall en jättetrevlig dag!

Eftersom vi hade julen i år så var vi inte så många. Eller ska jag säga att eftersom vi inte var så många så hade vi julfriandet hos oss..? Sak samma, vi var bara åtta stycken sammanlagt. Förutom familjen så var det min moster, hennes sambo och morfar men det var hur trevligt som helst! Och jag åt faktiskt inte så himla mycket... Jag har en skum grej med att jag inte kan äta två portioner julmat. Det går bara inte! Det är inte så att jag blir mätt efter den första tallriken utan det tar bara stopp och sen kan jag inte få ner en bit till. Jag fick dock ändå ont i magen efter att jag gått och lagt mig på kvällen fast jag inte åt så jag sprack... Så det blev inte så mycket mat men desto mer kakor, choklad och nötter och det är ju inte mycket bättre det.

Julklappsskörden kan skådas nedan:


Handdukarna fick jag av min moster och hennes sambo, superfina och jättemjuka! Te-lådan till vänster har jag gått och spanat på länge. Den finns på gårdsbutiken Torsvik utanför Skivarp (om dom hade mer än en, vill säga...) och som ni, förhoppningsvis, förstår så ska man ha te i den. Sen blev det lite andra trevliga grejer som presentkort, godis och sådär. Vi fick dessutom ett par gemensamma presenter; Sunes Jul/Sommar-boxen (tjehuuuu!) och så fick vi barn GH:World Tour+gitarr!!!! Har inte spelat så mycket än men den nya gitarren är riktig grym med en slide-funktion och annat. Jättegrymma låtar är det också! Misery Business, Eye of The Tiger, Livin' On A Prayer, Aggro (The Enemy wft!!) och massa andra. Kent är också med på ett hörn!
Och vad jag har förstått så var det jag gav bort ganska lyckat det med och det är ju faktiskt det viktigaste!

Imorse kom lilla Maria hit och åt frukost med mig halv åtta! Vi satt på mitt rum med tända ljus och te, riktigt mysigt. Det borde absolut bli en tradition av det, eller hur?! Sen gick vi en promenad också, så nu har vi varit duktiga så det räcker hela dagen och imorgon med. Sen satt vi bara och snackade, gick igenom allt skvaller och självklart fick vi in lite GH också innan hon åkte vidare. Verkligen jättekul att träffas! Det blir ju inte så ofta nu för tiden, men vad tror vi om middag för tjejerna hemma hos mig en lördag i jan/feb? :D

Nu är det snart dags för rester från igår. Jag är sådär pepp på det... God Jul i efterskott allesammans!




Dagens låt: Fluorescent Adolescent - Arctic Monkeys

Åsikter?
Författare: Mariam

Vad är de där röda små sakerna ovanför presentkortet för nåt?;O

verkar som om du har haft det mysig!

2008-12-25 @ 15:45:14
URL: http://misswicked.blogg.se/
Författare: Emma

Middag för tjejerna? :D Whoo!

2008-12-25 @ 19:15:26

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0