Fjärde advent.

Idag är det bara tre dagar kvar tills julafton! Julklappar inslagna? Check. Julgodis lagat? Check. Julstämning? Öhm... Vet inte? Ja, var har julstämningen gömt sig egentligen?! I vanlig ordning har jag haft en väldans längtan till julen i juli, september och november. Men när december väl behagar infinna sig - komplett med ljus, mörker och kyla - är julkänslan som bortblåst. Jag har verkligen börjat undra om den här riktigt juliga julen verkligen finns? NI vet den man ser i alla amerikanska filmer med snö, gigantisk julgran och sånna där hemstickade tröjor med Rudolf på. Jag skulle väldigt gärna vilja uppleva en! Men jag antar att det inte skulle bli som man hade föreställt sig och samtidigt skulle man krossa alla drömmar om att en sån jul faktiskt existerar.
Nä, det är nog lika bra att det blir precis som vanligt; ingen julstämning, ingen snö, stenhård knäck och alldeles för mycket julmat. Men jag ser ändå fram emot det precis lika mycket! Det här kommer låta så himla klyschigt, men det bästa är faktiskt att vi får vara tillsammans allihopa. Jag skattar mig lycklig över att jag har hela familjen samlad på en gång och att alla är glada, friska och välmående. Det är guld värt!


Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0