Hjärtattack.

Det höll jag nästan på att få i morse. Jag satte på datorn, precis som vanligt, för att ha lite trevlig bakgrundsmusik medan jag skulle fixa och dona i mitt rum. Öppnar upp iTunes och vad ser jag? Helt plötsligt har jag endast 800 låtar. Igår kväll var det nästan 3000. Det var då jag höll på att få den där hjärtattacken. VART har min musik tagit vägen?!
Efter lite surfande lyckades jag lista ut hur man skulle göra för att kopiera tillbaka sitt iTunes-bibliotek till iTunes. Det funkade inte. Jag letade lite till utan resultat. Jag letade ytterliggare lite till men icke. Efter att jag hade suttit i två timmar och försökt hitta någon slags information om vad som hänt och vad jag skulle göra åt det hittade jag äntligen en metod som kunde hjälpa mig. Som tur var fanns mitt iTunes bibliotek sparat från några veckor tillbaka men jag förlorade ändå en hel del grejer som köpt i iTunes store, t ex ett helt Jack's Mannequin album som jag endast hunnit lyssna på två gånger. Nog för att det var bra men jag kan inte lägga ut 90 spänn på ett till just nu. Jävla skit apple!

Visst, jag får kanske skylla mig själv för att jag inte har någon back up men är det verkligen för mycket begärt av ett musikprogram att det ska kunna behålla ALLA filer i sitt minne från en dag till en annan? Eller?!
Nu har jag och Erik i alla fall investerat i den där externa hårddisken vi har pratat om att köpa tillsammans så jag får hoppas att jag slipper sånna här skrämselscenarion i framtiden.



Dagens låt: When We Were Young - Carrie Fletcher

Åsikter?
Författare: Emma

En tjej jag är bekant med har också itunes och igår försvann hennes 6000 låtar, huhu. Knasigt det där..

2008-08-30 @ 01:38:30

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0