Good morning!

Natten har återigen varit sådär och jag känner mig inte alls utvilad idag... Gick och lade mig vid midnatt med Findus som sängkamrat men somnade inte förrän vid två-tiden kanske. Blev väckt runt fyra av katten som bökade runt i sängen och en liten stund senare skulle han ut så sen tog det ju ett tag för mig att somna om och när klockan ringde halv nio var jag en zombie. Lyckades inte dra mig upp förrän runt halv elva så nu sitter jag här med halvt slutna ögonlock.

Det är lite lustigt. Findus sover aldrig en hel natt i någons säng här hemma, det händer i alla fall väldigt sällan. När han för en gångs skull ligger i mitt rum och vill ut så mjauar han aldrig, han kraffsar på dörren istället. Jag tror att han tycker det är fruktansvärt roligt att göra så eftersom min dörr är tapetserad med bilder, urklipp och andra allehanda grejer så varenda gång han vill gå ut så river han ner någonting. Det är en kal fläck på dörren längst ner på höger sida ungefär i "tass-höjd".
Inatt t ex så var jag redan vaken när han ville ut och jag var honom hack-i-häl hela vägen från sängen till dörren och ändå tar han upp tassen snabbt som attan och krafsar ett par gånger, fastän han visste att jag gick precis bakom honom. Han gör det verkligen enbart för att jävlas!
Det värsta är när jag inte vaknar förrän han redan sitter där vid dörren med tassen som vapen, då har han oftast hunnit riva ner hur mycket som helst innan jag har registrerat var ljudet kommer ifrån.

Nej, nu är det frukost! Tänkte prova något av recepten jag såg i mammas GI-bok, dom verkade så himla goda!

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0