Simning och pixies.

I eftermiddags följde jag med Ellie och Josie på deras simlektion hos någon privatlärare i en övertäckt pool mitt ute bland hästar och golfbanor. Man kommer dit genom att köra på A3-an (en trefilig motorväg) och sedan direkt in på en liten väg innan man svänger in till golfklubben. Sedan måste man köra på en jättesmal väg, nej snarare stig, mittemellan golfbanorna och ha ständig koll på båda sidor om sig, man vill ju inte bli träffad av flygande golfbollar! Herregud säger jag bara. Men som vanligt trodde jag att det var värre än vad det faktiskt var... Idag var det Ian som körde men imorgon är det min tur.

När vi kom hem så spelade jag och Josie först ett spel där man är tvungen att låta som alla djuren på bondgården (jättekul), sedan ritade vi och till sist klädde Josie ut mig till pixie. Jag fick blåa sjalar, rosa cowboyhatt och ill-rosa smink på mig. Jag kände direkt att jag hittat min outfit för imorgonkväll.

Imorgonkväll ja. Då ska Josefine och jag ta oss till Brixton och härliga Carling Academy för att se ett svenskt band, nämligen The Hives. Det kommer att bli kanon! Men vi ska först till Maria och hjälpa henne att flytta. Hon ringde till mig i förmiddags och sade att hon var tvungen att flytta till lägenheten bredvid. Imorgon. Snacka om att bli förvarnad i tid! Så vi ska hjälpa henne att flytta bord, säng, rubbet! Det ska tydligen bli ytterliggare ett kontor där... När hon först kom dit för några veckor sedan sa dom att kontoret, som ligger vägg i vägg med Marias nuvarande rum, skulle flyttas inom en månad och helt plötsligt behöver dom ett till. Vid sådana här tillfällen är jag faktiskt tacksam över att vara au pair. Tro det eller ej!

Hejsvej!


Dagens låt: Bad Blood - Supergrass


Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0