Lill-lördag.

Klockan är nu 12:37 här i London. Det betyder att jag har halva arbetsveckan kvar eller, att halva arbetsveckan har gått! Jag väljer att se det positivt; halva veckan har gått! Tjeho!
Jag har knappt sett till barnen på hela veckan och det är jag glad för. Jag orkar knappt vara trevlig mot dom längre och det känns inte särskilt rättvist eftersom det inte är deras fel att jag är trött på att vara au pair, egentligen. Fast å andra sidan, om Josie och Ellie hade varit två riktiga änglar hela tiden så hade jag kanske inte varit riktigt lika trött på att jobba som au pair... Det är, i vilket fall som helst, inte rätt att ta ut det på barnen så jag försöker hålla det inom mig och slå på kuddarna på sängen när jag är ensam.

Idag ska jag följa med Ian och barnen på barnens simlektion som ligger långt åt tjutahejti. Och den enda anledningen till att jag ska (måste) göra det är för att jag ska köra dom dit på halfterm i maj... Och har jag blivit tillfrågad om jag kan tänka mig att köra dit? Nej. Och vet ni var jag måste köra? Jo, på den stora hemskt jätteläskiga motorvägen med typ 10 filer och jättemycket trafik. Familjen verkar ha glömt att det faktiskt stod på min ansökan att jag helst inte ville köra bil alls i detta land... Att köra till skolan är inte lika farligt eftersom det är en sådan kort bit och väldigt enkel väg plus att det är ett mycket bättre alternativ än gå+buss+gå som vi fick göra innan. Men det är lite skillnad på att köra barnen till skolan på tio minuter och köra dom till simlektionen på en halvtimme... Hjälp!

Maria och jag har gått timslånga promenader två kvällar i rad och vi ska ut igen ikväll. Det känns bra att röra på sig! Och det är mycket trevligare att gå när man har sällskap. Man märker inte hur långt man går när man pratar hela tiden så därför går man längre än när man är ensam. Ikväll ska vi också utbyta chips och tidningar, haha.


Har blivit klar med i stort sett all städning idag också! Det jag ska göra imorgon är: tvätta Josies lakan och byta till rena, dammsuga Ellie och Josies rum och stryka. Och sen slänga mina röda Converse i tvättmaskinen, dom är verkligen jätteäckliga. Sedan får det bli en snabbpromenad till Tesco så jag kan köpa ett billigt kollegieblock till mina grammatikstudier. Tänkte börja lägga upp det imorgon också men har inte tänkt över det särskilt mycket eller kollat igenom boken. Jag behöver nog inte läsa den från pärm till pärm utan mest fokusera på dom bitarna som jag har problem med. Så förvänta er en förbättring av min stilistiska förmåga inom en inte alltför avlägsen framtid! Förhoppningsvis i alla fall...


Dagens album: Elliot Minor - Elliot Minor (Kunde inte välja en Elliot Minor låt så jag tog hela deras självbetitlade debutalbum istället! Väldigt, väldigt bra och väldigt, väldigt efterlängtat!)


Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0